C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

tisdag 18 september 2012

{ Enkel bjudpaj med höstens smak }































Min enkla smulpaj med nektariner och äpplen

Rör ihop en smuldeg på havregryn, kokosflingor, vetemjöl, råsocker och smör och sätt ugnen på 200 grader.

250 g kallt smör
1 1/2 dl råsocker
2 1/2 dl vetemjöl
1 1/2 dl kokosflingor
1 1/2 dl havregryn

Ta nu ca 4 äpplen och 4 nektariner. (eller 2 äpplen om de är stora!)
Skiva frukten och stek den några minuter i 2 msk socker, 2 msk smör, 2 tsk kanel och 2 tsk ingefära.
Smörj en rund form och lägg i frukten. Strö över smuldegen och hyvla lite smör ovanpå. Grädda mitt i ugnen ca 25 min i 200 grader.

Idag är jag sjuk och trött och då finns inget bättre än en kopp ljummen choklad! I mitt skafferi fanns det kvar av ljuvliga drickchokladen från Chokladfabriken. Den är ljus och mycket söt. Finemang uppkrupen i soffan! Den fina påsen med roliga anekdoten på bild ovan :)

(Bilder från min iphone)


2 kommentarer:

Johanna sa...

Oj så gott detta lätt, ska pröva till helgen.

Helena- Mormorsglamour sa...

Himlar vad gott det ser ut!
Då ligger vi båda två i sängen just nu. Det slog till nu på eftermiddagen och jag känner mig tokhängig. Det är väl hösten i ett nötskal.

Vad kul att du skulle ha gått på Borås tapeters visning. Vi får gå nästa gång tillsammans :)
Kram