C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

tisdag 21 augusti 2012

{ Tillbaka i stan... }







































(Foto Sophia Callmer)


Nu är vi tillbaka! Sommaren går mot sitt slut, redan höst uppe i norr...
Sommaren gick bara så fort! Med långresa och lata dar i sommartorpet och en massa fixande i vår trädgård hemma i stan... vi har lyckats ha fint väder nästan hela tiden, tur att vi var på resa när det var som kallast och tråkigast i huvudstaden.
Skolan har börjat och prins N har börjat i förskoleklass i den stora skolan där storasyster går. Så fort tiden går, redan i skolan bägge två... Uj!

Vardagen är här. Men jag försöker behålla sommarkänslan och inte jaga upp mig över att man ska jobba och barn lämnas och hämtas och all tristess som kan bli... roar mig med att baka idag med barnen och ikväll blir det visst sol igen - så en grill kanske? Har planterat lite växter på verandan och inhandlat en jättefin rödrandig markis på blocket :)

Jag älskar att göra saft. finns nåt godare än saft och sylt man gjort hemma?!
Har ingen egen Fläder till min stora sorg... men har kokat både jordgubbsaft och svarta vinbär i sommar, upphällda på vackra glasflaskor...

”Hvor hylden ej vil gro, kan mennesket ikke bo”, lyder ett danskt talesätt: ”Där fläder ej vill gro, kan människan inte bo”. Litet reportage om Fläder här...

//Lina

Inga kommentarer: