C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

måndag 5 mars 2012

{ Inreda gästrum }


































Tapet Sandbergs Liljekonvaljer.

(Av Ulrika Palmcrantz och Monika Stålberg/Sköna Hem )


Lite handfasta råd hittade jag till dig som inreder gästrum hemma!

"Inred ditt gästrum med karaktär utan att bli extrem åt något håll – alla gäster ska kunna känna sig välkomna. Tänk på att inte bli för privat. Hoppa över familjefoton och för personliga saker i hyllorna.

Sängplatsen är viktigast. En nybäddad säng med många kuddar à la hotellsäng är välkomnande!

En läslampa vid sängen och annan punktbelysning bidrar till att göra rummet mer ombonat.

En spegel och förvaring som ett hyllplan i garderoben och krokar på väggen är uppskattat.

Glöm inte de små detaljerna! En bukett blommor, ett doftljus, en fin tvål, några böcker och kanske en utvald tidskriftshög.

Inga kommentarer: