C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

måndag 14 november 2011

{ Petite sagohus i delstaten New York }


Idag känner jag för skira spetsar och vackra gamla ting.
Pysslar med att göra vinterfint i mitt hem.
Fastnade för detta i Sköna Hem:

Sandra Foster har förvandlat en sunkig gammal jaktstuga i amerikanska Catskillsbergen till en viktoriansk prinsessdröm i miniatyr.

Läs Petra Kjellströms reportage här i Sköna Hem



Foto Emma Mattsson

På loftet ryms en smal säng bäddad med franska lakan. Härifrån ser man ut över trädtoppar och en ringlande bäck.

Den vita konsolhyllan med spegel har Sandra pusslat ihop av ­olika vintagefynd.


Den lilla matplatsens ­fönster vetter mot en bäck. Ovanför hänger pappersrosor som Sandra själv har tillverkat. Cirka 20 000 ­kronor kostade hela ­ombyggnaden av stugan.

Sandra älskar textilier och har dekorerat miniatyrstugan med tyll och spets. Den vita soffan är från Ikea och ­kristallkronan från loppis. Bokhyllan fylls med blommigt, kantstött porslin, och ända upp till taknocken förvaras pärmar och böcker.

Nu ska jag njuta av solsken och att barnen snart kommer hem från sin dag.

Kram / Lina




1 kommentar:

Jes/Vita villa vila sa...

Hej fina Lina,

Men såå sött och fluffigt! Man vill ju bara gå in där och äta marsmallows :)

Kram Jes