C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

tisdag 5 april 2011

{ Vad är lyx för dig? }

Idag hade jag tid att tänka efter lite. Vad är lyx egentligen? Det kan ju vara så olika, för olika människor. Och olika för samma person vid olika tillfällen i livet.

Allt från att njuta av långa lata dagar i sommartorpet till att sola på en vit strand i Italien. Eller att äga ett skitstort hus, eller köpa flotta kläder!

Men för mig är det så enkelt.

Lyx är nybakat bröd på morgonen till en len god Caffè Latte.


Vad är lyx för dig?


Här hittar du receptet på mitt Levainbröd jag gärna bakar. (Franska levain betyder surdeg) Kram

Lina


Foto TV4

4 kommentarer:

Helena sa...

Åh! vilken svår fråga, men om man tänker efter ordentligt så är det absolut inte saker. Snarare upplevelser, en mysig kväll tillsammans med Kent eller lite egentid ibland när man har småbarn.
Vad kul att du oxå håller på och fixar ett bord. Spännande, då måste du lägga upp resultatet.
Kram
Helena

Min Svägerska och Jag sa...

Lyx! Jag är inte så mycket för spa och flotta saker, ganska enkel av mig. Älskar att gå i inredningsbutiker och hitta precis det man letar efter det är lyx.

Något jag älskar är när det är fredag, nystädat och tända ljus. Massa god plockmat och ett glas vin. stå runt köksön och småprata om livets goda ting. det är lyx :-)

Eller bo på ett fint hotell och sitta i lobbyn hur länge som helst för att bara titta på folk i farten och njuta av att inte ha någon tid att passa.

Oj, vad saker jag kommer på. Spännande att få fundera på det.

Kram Linda

Längtans Hem sa...

Oooo, ett nytt bröd!! Visste du att jag måste baka imorgon?? *fniss*

Hmm, lyx för mig... Vad svårt! Men jag tror att lyx för mig, är att få se min son, varje dag, hålla honom och se honom utvecklas! Eftersom jag väntade så länge på honom och gick igenom IVF:en osv så är han den bästa lyxen som finns!

En annan sån där lyx, bara för mig, är att göra de där superklippen på rean eller på loppis! Knasigt men så är det!

Ha en hääärlig tisdagskväll, vännen min!
Stoor kram!

Essay_writer sa...

delicious