C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

tisdag 12 april 2011

{ Cupcakes med smultronfrosting }


Igår tog jag mig några timmar ledigt i den strålande solen och värmen. Krattade massor av gräsmatta och backen upp till vår gamla bod. Ajaj det tog på armarna så idag är jag liiiite öm kan man säga. :) Längtar så till påskhelgen med god mat och är så sugen på att göra vackra cupcakes. Smakade häromveckan en med rosa frosting med smultronsmak. Någon som vet hur man får tag i det? Är det essence eller saft tror ni? Har receptet på min frosting jag ska prova göra men smaksättningen vore så kul att ha smultron till.... Och har man inga i frysen kvar så... vad göra? :)


Önskar er alla en fin tisdag, kram Lina


Fotot minns jag inte var jag hittat, lånar det ändå för det är så vackert.


4 kommentarer:

Helena sa...

Vilka superfina cupcakes :) Vad kul att binda kransar, det ska jag oxå göra, blev så inspirerad av dig. Barnen är hemma idag med feber men vi tar nog en liten tripp ut i trädgården iallafall och då kan jag passa på, för vi har massor av kvistar efter helgens vårstädning på tomten :)
Kram
Helena

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej Linna :)
Jo men jag tror jag sett smultron essens i välsorterad mat affär, ska kolla upp de....
Jättefina cupcakes de där..
Kraam kram Linda

Min Svägerska och Jag sa...

Vad gott det ser ut, hoppas du hitta ett bra sätt att få fram smultronsmaken.
Själv har jag en sockerfri månad så jag får vänta lite med allt gott tyvärr.(ångrar mig helt plötsligt att jag valde april att inte äta sött)

Kram Linda

Emma sa...

Hej! Vilken fin och stilren blogg du har, underbart fina cupcakes! Jag tror personen i fråga har använt antingen saft från hallon (ger super fin smak och färg!) eller har mixat hela hallon, såg inte kärnor på bilden (eller kanske missade dom haha..) men jag använder mig av saft, enkelt och så gott :D Kram Emma!