C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

tisdag 15 mars 2011

{ Kungligheter hemma hos oss }

Ja ... eller ja, nästan? haha
Idag invigs ett klimatsmart torg där vi bor och det gästas av
Prinsessan Viktoria och Prins Daniel.
Barnen vill så gärna gå dit och se en livs levande prinsessa så vi får väl se om jag kan jobba på i full fart här så jag hinner ta med dem :) Det vore ju lite kul att se dem!

Apropå klimat så är det ju fruktansvärt det som händer borta i Japan. Jordbävningen, och den fullständigt obegripliga .. ogreppbara tsunamin som skapat total förödelse.... och nu alla explotioner i kärnkraftverken längst Japans kust... Ruskigt! Idag har en fjärde reaktor börjat brinna och läget är jätteallvarligt nu.
Först väcks ju tankarna igen från 2004 och tsunamin i Indiska oceanen och sen känslan från olyckan i Tjernobyl... Ryser.... Jag har många vänner som reser mycket och för den som ska ut o resa framöver, österut,
är ett tips att först kolla in Krisinformation.se för information om ev. strålningsrisk osv.
Nog om det ruskiga...

Eftersom jag började med att tala om klimatet... så måste jag ju passa på att tipsa om att det på Earth Hour Day är festlig klimatfest ute på Hågelby (den 26 mars), med artister som Jay Smith och helt galna nycirkusgruppen Burnt out Punks. Gratis inträde.
Kram till er!
Lina

Bild lånad från Expressen

Inga kommentarer: