C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

tisdag 8 februari 2011

{ Baka baka liten... semla }






Idag har vi varit hemma prins N och jag.
Vi har just satt en deg på jäsning.

Leilas semlor ska det bli.

Har du inte provat att göra egen mandelmassa så måste du prova.
Den är otroligt mycket godare och det är superenkelt.
Dessutom kan du själv bestämma hur mycket socker du ska ha i!

Recept

till ca 6 semlor.
1 dl mandel

ca 0,5 dl florsocker

1 st äggvita

Gör såhär:

Kör mandeln i en mixer så den blir helt smulig.
tillsätt florsocker och äggvita och kör till färdig massa.
Det går även bra att mala mandeln i kvarn och sen tillsätta resten och röra runt.

Glöm inte pudra över florsocker på de färdiga semlorna!

Kram / Lina

Nu så. Nu är de klara. Mums! En varm semla överst med grädde som visst smälter...

Inga kommentarer: