C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

måndag 29 november 2010

{ Kära Tomten, jag önskar mig... }



Underbara Swedish Grace
från Rörstrand
.
Älskar tonen i Äng, Is, Sand och Ros... i skålarna och de mindre kopparna.
Louise Adelborg som är utbildad på Konstfack formgav dessa 1930 för Rörstrand inför Stockholmsutställningen och som tur är finns de i nyproduktion igen. Färgen Ros är helt ny för i år.

Och Tomten... jag önskar mig såklart en kyss oxå... ;-)

Bilder lånade från dukatbord.se



3 kommentarer:

Sofia sa...

Det är jättefina. Särskilt fint var det faktiskt med blandade färger såsom på bilden. Snyggt! :)

www.hildashem.se

Nilla sa...

Jag gillar oxå dem.
De är så lugna och rogivande på nåt sätt.
Håller med om att de var vackra med blandade färger.

Ha de bäst !!
Nilla

Längtans Hem sa...

Hej vännen!
Jaaaa, jag vill med ha!!! Jag är så kär i Grace! Önskar att jag hade valt den servisen istället, när mormor "tvingade" mig att välja en servis att samla på när jag var 12-13 år och totalt ointresserad av porslin...

Hoppas ni har det bra! Stora kramar!