C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

söndag 24 oktober 2010

{ Äppel päppel pirum parum... }


Idag har jag kokat äppelmos på våra röda äpplen som jag inte vet namnet på.
Vi har så många äpplen och stora gigantiska jättegamla äppelträd i vår trädgård att vi aldrig hinner plocka ner allt.
Men lite är ju bra om småfåglarna får ha kvar i träden nu när kyla och snö kommer.
Men vi har satt en skylt på grinden att man är välkommen in och plocka om man vill. Förra året kom syriskortodoxa kyrkan som ligger i närhten förbi och plockade massor och tog hand om alla fallfrukt. Redan förra helgen dök det upp några damer och några förbipasserande killar faktiskt. Och igår dök det förbi en långhårig snubbe. Han blev så glad över min lilla skylt. Hoppas mina äpplen har gjort flera glada.

Idag ska vi på min systers 36års-kalas och då slinker det med några röda fina äpplen, en burk nykokt mos med den fina burkhättan från Ib Laursen (finns i butiken) på och så två riktigt bra böcker! Oj hoppas hon inte läser just nu på förmiddan i min blogg!?
Skålen på bilden finns fåtal ex kvar i butiken utav.


Sköt om er denna gråa söndag!


Kram / Lina




3 kommentarer:

Karin i Villa Grå sa...

Härligt att ha egna äpplen, visst är det? Vi har också gott om frukt, men det är väldigt sällan vi tar reda på den.

Precis som du vet jag inte vilken sort, eller vilka sorter, vi har. Har gjort några försök att identifiera dem men äpplen har ju en förmåga att vara förvillande lika :-)

Kram, Karin

Coco Coterie sa...

What a beautiful blog. This is me cleaning house. Obviously, I am getting lots done. :) Have a wonderful day ~ xox Alexandra

Topdesign sa...

Hej Lina!
Hoppas allt är bra med dig! Går det bra med ditt "nya" jobb? Försöker följa dig på bloggen, ha en härlig julmånad och sköt om dig. Hälsa Martin.
Kram Lena
www.topdesign.webblogg.se