C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

onsdag 11 augusti 2010

{ Back in town }

Torpet
Stora boden
Linne/tunika från Sirup
Klänning Cream

Tillbaks från sommartorpet. Solen skiner igen och värmer allt än.
Här är massor av ogräs i grusgångarna, och mina nyplanterade växter från Zetas ser allt annat än glada ut efter allt regnande. Men man får se det från den ljusa sidan! De kommer nog igen till nästa år. Vi bygger fin kaninbur åt lilla Milou som flyttade in i juni i vår familj. Han är redan barnens kelgris. Måste ju ta en bild på sötisen och visa!

Sommartorpet
Nere i Ydre var barnen med på simskolan i Norra Vi ena veckan; brrr... 15 grader vissa dagar i luften och vattnet (!) och så badade de massor vid vår egna lilla strand några km därifrån. Trots vädret som var allt annat än medelhavsvärme tyvärr.
Och så plockade vi ju lite svamp och blåbär, kokade saft och sånt.
Vi var också på Torpön och åt glass en solig och varm kväll. Har ni vägarna förbi kring Tranåstrakten måste ett besök längst ut på denna udde verkligen göras. Supergod mat och fantastiska glassar, massor av båtar och sommarfolk. Mysigt!
Shopping
En dag shoppade vi loss i Linköping som är ungefär 7 mil från vårt lilla sjöställe. Nu kan jag nog inte handla något mer på hela hösten i klädväg eller prylar, hihi. Ett hett tips: I Linköping finns härliga butiken Handplockat/Spetsar & Glamour - som hade 70% på bland annat Cream och Sirup. Snabbt snodde jag åt mig 4 plagg, haha. Vi var även på Sportringen utanför Mantorp och handlade på rean där. Och så hittade vi massor av plagg hos Fashion Outlet.

C´est la vie
I butiken är REAN större än nånsin då vi behöver plats på hyllorna för allt nytt som kommer in.Upp till 70% i rabatt just nu och det är net många produkter som inte är nedsatta!
Välkommen in!
Redan i veckan är jag lovad Green Gates underbara höstkollektion och ja... det är jobbigt att tänka på vintern men även julens varor är på väg!
Imorrn startar Formexmässan! Mycket tidigare än vanligt på sommaren men jag har ändå redan lagt C´est la vie´s inköpsorder hos Bloomingville, House Doctor och Olsson & Jensen. Bland annat! Ska bli sååå kul att se hur väl mottagna produkterna blir i butiken.

Nu är nätbutiken igång som vanligt igen efter sommarlovet och vi packar för fullt natt som dag här. Första leveransen beräknas sändas iväg på måndag. Tack alla ni som har förståelse för leveranstiderna. Ni skriver så gulliga email och ni är guld värda!
Önskar er alla en fin kväll,
Kram / Lina

3 kommentarer:

ias corner sa...

Hej snäckan!
Vad härligt ni verkar ha haft det!
Önskar att vi med hade ett litet torp att fly till när stadens väsen tar musten ur en!
Det ser verkligen fint ur hos er!

Tänkte på dig här om dagen när jag var inne på Granngården och såg att de hade två par med turkosa gummistövlar kvar :)

Ta hand om er och nu ska jag hoppa in i butiken och titta runt lite. Har inte gjort någon webbshopping på jättelänge nu ju :)

Stora kramen!

Luiza sa...

Hej du fina!
Har faktiskt tittat in på butiken , letat förtvivlat efter den där fågelburen som både du och jag äger numera...men den verkar utgått =(. Ville köpa en till min väninna, men den kanske kommer in igen?

Ni verkar, för örvigt ha haft en underbar sommar!
Det är ni värda!

Ser fram emot att få se de nya varorna som kommer i höst =)!

Ha en underbart skön helg.
Kram/
Luiza

Catarinah sa...

Hej Lina!

Ska bli kul att se alla nya saker i butiken, var beredd att packa för export, fniss....

Kram
Catarina på Kalymnos..