C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

torsdag 22 juli 2010

{ Nyplanterat }

Red Fairy
Butterflies

Min gamla Vitpytta tro jag den kallas, fin att torka!


Trädgård och växter älskar jag. För den som är lika intresserad kommer här min inköplista som jag handlat på Zetas.

Ros The Fairy, småblommig i klasar, ska få bo intill vår vita mur.
Ros Brilliant Cover ska få täcka marken vid rabatten längst vår parkering.

Slottsrosen Ledreborg med tättfyllda vita blommor står i min slänt intill verandan.

Rosen Butterflies står ihop med Tha Fairy intill vita muren.
Buxbom intill entrén.
Perovskia Blue Spire i liten söta rabatt vid verandan.

Kransveronica Album, 160 cm vit har inte fått någon plats än.
Stjärnflockan Moulin Rouge och dito Star of Beauty ska få en plats de med snart.
Stäppsalvia Caradonna i blålila och vita Schneehügel bor invid mina rosor, och
så finns det rum för dessa med:
Höstsilverax, vit med rödaktiga blad Black Negligé ihop med lägre växande Koreanska plymspirea i vitt. (Årets Perenn 2010)
En alldeles ny perenn för i år är Blodtopp Pink Tanna, den ska få en fin plats i den största rabatten och där ska även mina malört få plats med sina grå fina blad. Silver Queen vit malört/Ludoviciana och fyra stycken dillmalört Filifolia. Tyvärr råkade min blodtopp vissna ner när vi var på Södermöja i helgen men hoppas den tar sig fint.

Inga kommentarer: