C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

söndag 13 juni 2010

{ Smári fra Legind }

Idag har jag varit med goda vänner och ridit på Södertörns Islandshästar, 4 mil söder om Stockholm. Det ligger i natursköna omgivningar nära havsvikarna kring Skanssundet på Södertörn. Jag fick en otroligt vacker islänning som heter Smári, uttalas Smauri. Åh vilken fin tölt han hade. Vi red först en timme privatlektion och sen en lång sväng ut över de vackra markerna kring Wiad Gård. Sosso som driver stallet såg till att vi fick hästar som passade vår olika ridvana. En av oss hade inte ridit alls och en för ca 25 år sen... Och jag har ridit regelbundet o haft egna hästar i ca 15 år, men var ringrostig eftersom jag inte ridit så mycket sen barnen kom. Tror vi alla var lika nöjda med de personligheter vi fick rida. Oj så kul vi hade!

Sosso var dessutom enormt trevlig och fick oss att längta till ännu en ridtur innan sommaren är slut.

Vill du med ut och rida hennes fina hästar så gå in på Södertörns Islandshästars websida.





2 kommentarer:

Grön Iris sa...

Låter som en härlig dag.

(vi grillade här i em i regnet, drack lite vin och njöt av söndagen)

Kram Linda

Anonym sa...

Hej!
Vill bara berätta för dig att det är jag som köpte Smári fra Legind av Sosso i jan 2011. Han och jag flyttade upp till Umeå i feb år 2012, vi har det jättebra och han är som vanligt den otroligt härliga, underbara, coola killen som han var då. Vi har varit ett par nu i 6 år och har ett underbart liv tillsammans. Smári är 18 år och lika pigg som tidigare. Enda bekymret är magen, han har ofta diarré höst och vår, men är i övrigt helt frisk.
Hälsningar Susanna Åhlén, du hittar mig på facebook om du vill se fina bilder av prinsen.