C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

lördag 1 maj 2010

{ Leilas One more slice i min hylla }




Jag älskar böcker! Och aldrig har jag provat nåt recept av Leila jag inte gillat.
Så nu är den äntligen i min ägo, One more slice. Väntan var lång, men nu har den släppts.
Idag ska jag baka grekiskt lantbröd och kanske en pasta till lunch.
Till dess bör brödet hunnit jäsa klart och surdegen har jag gjort för en vecka sedan.

Blir det sol idag eller?
Då kanske man kan klippa rosorna i trädgården medan brödet pösar till sig.

Vad ska ni göra, denna 1 maj?
I min butik C´est la vie Home tar vi endast 49:- i frakt.
Välkommen in!
C´est la vie Home

4 kommentarer:

Luiza sa...

Hehe... Hej Lina!
Sol, njaä...kanske inte, men det är kul att du har en positiv inställning. Lite drömlik och idealisk bild av hur en dag ska se ut, kanske man kan kalla den.

Vad jag ska göra, idag?
Jag ska nog iväg till Åkersberga en sväng.
Svågern fyller år och middag nalkas =).
Ha en fin dag i din sol, med bröd, rosor och pasta.
Varma kramar/
Luiza

Mags Romantiska Smycken sa...

... mina 2 bloggar http://vindsromantik.blogspot.com/

Hej
Fin blogg, är inne i en rosa period, oj, så vackert rosa porslin.
Den boken ska jag nog skaffa mej, när du är så nöjd med den. I vanliga fall, brukar det bara 1 eller 2 recept som "är nåt" i en hel bok.

I dag ska jag göra; Håller på att komma på "ord" som jag ska ha till mina smycken. Det är snart mors dag. Sen ska jag träna, fortsätter sen med smyckena...

Önskar dej en fortsatt skön helg
/Maggan

Två systrar sa...

Hallå Lina!!
Länge sedan! Hur mår du? Här är allt bara fint, full fart som vanligt men ikväll är det lugnt :-) sambon jobbar barnen äter chips och tar en "lördagsdrink" och jag tar ett glas vin medan maten sköter sig själv i ugnen ( älskar såna recept ) jag gillar också Liela och kommer snart ha den senaste i hyllan!! Var ligger din butik exakt, skulle vara kul att komma och hälsa på!Vi har ju rätt nära :-) Kram kram C

Grön Iris sa...

Hallojsan, härlig bok det där, full med inspiration.
Vi bakade hallongrottor idag, Ida och jag. Vips så va dom klara, varför gör man det inte oftare?

Igår på 1 maj passade vi på att åka till Ikea,suck va tråkigt det lät. När jag var liten "majade" vi. Fixade en picknick, hittade en gräsplätt eldyl och bara mös.

Må bäst, kram Linda