C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

måndag 3 maj 2010

{ Utav lantbröd doftar mitt kök }



Nu har jag testat ett utav recepeten i Leilas nya kok- och bakbok.
Grekiskt lantbröd bakat med omsorg och med surdeg... med knaprig yta.

Rekommenderas varmt, det blev supergott!
Och nu har jag lärt mig till nästa gång att jag INTE
ska knåda... Om jag vill ha stora lufthål i brödet,
vilket jag vill.
Det såg jag just i inspelat avsnitt av Leila Bakar.

foto Lina, C´est la vie

5 kommentarer:

Grön Iris sa...

En knådfri deg, låter ju smidigt!

Är hemma med lillpojken idag, hans tur att ha feber. Suck!

Du måste bli kompenserad av webbhotellet, tycker jag.

Ha en skön dag,

kram Linda

Två systrar sa...

Kan tänka mig doften!! Underbart och hemtrevligt...man måste nog söka på grupp Villa Vintage

ias Corner sa...

Ååå, så härligt! Känner doften ända hit ner till Skåneland! Och slippa knåda - toppen för kroppen! Ha en fortsatt härlig måndag! Kram ia

emilias gömmor... sa...

Hej Lina!
Känner doften ända ner till Skåne!

Kram Mimmi

Två systrar sa...

konstigt! Sök på mig då, Charlotte Ohlson så kan jag skicka den..