C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

måndag 31 maj 2010

{ Ännu ett fantastiskt hem }

Det här vackra huset vid sjön Aspen ligger inte långt från vårt hus. Det är väldigt speciellt och vi var på visningen för ett par år sedan. Då gick det ut för 4 miljoner och var totalt fallfärdigt. Nu har man bytt tak och rustat upp inomhus. Jag minns att källaren var gigantisk med många rum och att där hängde en massa gamla kläder.

I orangeriet var det slitet och det kan vara det nu med för det finns inga foton på det. Fasaden måste med bytas ut... Smakprov från de nyrenoverade rummen ser ni nedan.
Men nu får man hosta upp närmare 9 miljoner för stället. Det ligger fint vid vattnet men nästan mittemot, där Hågelby ligger, ska ett stort nöjescentrum ta fart och byggas. Ägare är de fd ägarna till Gröna Lund. Inte vet jag vad ni tycker men inte skulle jag vilja ha Tivoli rakt över sjön som närmsta granne!

Men speciellt är det, huset och trädgården på Sjövägen.







Bilder lånade från SkandiaMäklarn.

3 kommentarer:

ias Corner sa...

Å herregud vad vackert!! Rena drömmen! Men precis som du skriver, vem vill bo granne med ett nöjescentrum...?

Hur är det med er, vännen? Länge sedan jag såg dig i bloggen :) Fullt upp kan jag tänka mig! Hade du en fin Mors dag?

Stor kram ia

emilias gömmor... sa...

Wow säger jag bara, så tjusigt! Underbart vackra rum!
Hela idyllen kommer att bli förstörd av ett nöjescentrum.
Hoppas att du har haft en skön helg!

Kram Mimmi

emilias gömmor... sa...

Hej Lina!

Tack för upplysningen! Har ändrat det, så nu funkar det!!! Sorry...

Kram Mimmi