C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

onsdag 14 april 2010

{ Vårt renoverade badrum }

Takdusch med mörkgrå stora plattor på väggen.

Rutigt stengolv och äggformat badkar.

Bra belysning vid spegeln, dimmrade spottar i taket och stor ram-lös spegel.

Rak, enkel handdukstork, bänkskiva i svart granit 90 cm lång. Ger avställningsyta intill handfatet. Ska ta en bättre bild en annan dag.


En liten bit av vårt badrum i svart och vitt. Planen var att skapa en sfär av designhotell. När man inte har möjligheten att bo på hotell så ofta längre och vara ute och resa, ville vi återskapa känslan hemma. Kranen gör så att vattnet bildar ett mjukt vattenfall och jag älskar handfatet som är både djupt och smart formgivet.

Hoppas ni haft en lika solig dag som jag,



Foto Lina A.

3 kommentarer:

Sofia sa...

Älskar kranen. Vill med ha en sådan när vi gör om vårt badrum.

Vad fint det blev.

Grön Iris sa...

Jätte snyggt och med en lyxig känsla. Det där med takdusch verkar häftigt, och vilket underbart badkar...
Stilrent och skitsnyggt!!!

Kram och hej,

Linda

catarinah sa...

Vi byggde om vårt med här i vintras men det blev....lila...Ditt är verkligen mer stilrent, mitt är som en glassig karamell. Am a sucker for lila, har alltid varit....:)