C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

tisdag 27 april 2010

{ Öppen trädgård 25/4 }

I helgen hade en granne till oss Öppen Trädgård för allmänheten. Hans trädgård är fantastisk och jag kan bara drömma om hur fin den blir i sommar när allt är grönt och blommar.
Här ryms 2 dammar, en med guldfiskar och en med näckrosor, massor av vackra träd och hundratals plantor. Huset är en romantisk dröm, rött med vita knutar och verandor... och här finns vackra stenläggningar och ett par söta bodar för all förvaring. Stefan sköter sin trädgård dagligen och han har lagt ner massor av tid på den i 15 år. Hans websida heter A gentlemans garden.

Vy från uterummet
En av hundarna

Trädgården rymmer otaliga "rum" och här bor massor av underbara rosor och även buxbomshäckar precis överallt!
Där nere på väggen går jag till dagis varje dag. Jag kikar jämt över muren och häckarna för att se vad som blommar just den veckan eller dagen... Magnolian, de 1000-tals lökväxterna, klematisen... alla omgärdade av buxbomshäckar, avenboks- eller lavendelhäckar. Alltid något nytt att njuta av. Har du nånsin vägarna förbi så knacka på. Jag är säker på att Stefan har något att visa dig som brinner, liksom han, för trädgård!
Och i min lilla rabatt längs gårdsplanen blommar tusentals blåa blommor just nu.
Idag var här över 20 grader på verandan i solen. Önskar jag hade haft tid att njuta av solen lite, men vad gör man när man har sin lilla butik att vårda?
;-)
Varm kram,
Lina

4 kommentarer:

Luiza sa...

Jag beundrar verkligen människor, med så mycket tålamod...
Jag älskar alla vackra trädgårdar, men skulle nog inte klara att sköta en själv. En dag kanske, när jag har tid.

Synd att du inte fick tillfälle att njuta av det vackra vädret =(.
Och du, stressa inte, jag kan komma över en annan dag =).
Kram/
Luiza

emilias gömmor... sa...

Trädgården ser väldigt fin ut. Det är väl rätt typiskt att det ska vara fint väder när man jobbar, och regn när man är ledig.

Kram Mimmi

Grön Iris sa...

Vilken spännande trädgård din granne verkar ha, ska ta en titt på hans sida. Men eran verkar ju helt fantastisk också...

Tack för tipset hos Emilias gömmor, helt i min stil.

Är hemma med gumman idag. Ska passa på att städa :(
Sen ska vi ut och plocka vitsippor.

Kram Linda

mariaK. sa...

Hej!
Önskar också att jag hade mer tid, för precis allt. Tycker inte att jag hinner med hälften ens, av det jag skulle vilja;-(
Din grannes trädgård ser spännande ut! Ska titta in på hans hemsida. Kanske finns några fina idéer att "låna".
Må så gott!
Kram, Maria