C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

måndag 8 februari 2010

{ Sommartorp - svensk skönhet }

Sommartorp...

Vad är mer svenskt egentligen än ett gammalt slitet torp på landet?
Vad tänker du på när du ser ett torp eller ordet sommartorp?
Jag tänker på röd stuga med vita knutar, på syrénbersåer, knotiga träd... och rosa aklejor och blåklockor, violer... En liten vik med kluckande vågor, varm sand mellan tårna och så... så tänker jag på Ernst med. haha

Vilket kanske är lite knäppt men för mig är han ju Sommartorpet, även om han inte längre är med i det TV-programmet tror jag.

Så, vad tänker ni på när ni hör ordet sommartorp?

Visst längtar man dit nu, även om man kanske inte har ett torp, så längtar iallfall jag till sommaren.

For my new friend in France, here you have some lovely cottages in Sweden ;o)

And also... Ernst.



Såhär fint kök skulle jag vilja ha i vårt torp. Avlsutar med lite Ernst!



Tyvärr har jag glömt var bilderna kommer ifrån, hoppas ingen tar illa upp.

4 kommentarer:

johanna sa...

åå vilka fina bilder!!!! Nui längtar man ju ännu mer efter sommaren!!! Men du vad bra då vet jag nästa gång jag behöver etiketter=))
Kraaaam

Brit sa...

I love this house! I wish I would have one like this...

Grön Iris sa...

Hihihi, jag trodde det var du som tagit bilderna på Ernst...

Underbart, nu längtar jag ju ännu mer till sommaren OCH ett torp.
Vi har gluttat lite efter ett ställe, jag vill ju SÅ ut i naturen...en dag kanske...

Kramar i massor, Linda

Hestia sa...

Åhh - torp minner meg om sommerferien i Sverige hvor vi (for å gjøre en lang historie kort) leide et lite torp for en natt. Siden det var sent og "hele Sverige" stengte mye tidligere enn butikkene i Norge, hadde vi lite mat. Vi fikk kjøpe en pakke pølser/korv av damen vi leide huset av, vi hadde litt potatismos og litt brus/läsk? Dette fikk vi dele på våre to gutter, meg og min mann...Det var en nydelig kveld. sommervarmt og en ro/lugn vi hadde glemt fantes. Jeg ventet nesten å se Pippi, Emil og de andre utenfor vinduet. Sverige er deilig :o)
-og det er bloggen din oxo
-klem/kram-