C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

lördag 6 februari 2010

Ponnystallet

Idag började söta A´s ridtermin. När A var 2 år brukade hon hjälpa mig med min häst (som vi idag inte har kvar). Nu har söta A fyllt 5 och provar på att rida på en poonyridskola nära oss. Det var inte som jag var van vid, att de små först får lära sig lite om det viktigaste på barnens nivå och sen träna på ridbanan, både balans och att styra. Nej nej. Men det kanske är så på de större ridskolorna när man är lite äldre och förstår allt som sägs :o)
Första dagen blev det en sväng i skogen och lite trav på ridvolten med gulliga Dimma.
Söta A verkade supernöjd, och kanske var det huvudsaken såhär när man är väldans liten.

1 kommentar:

mariaK. sa...

Hej!
Med de minsta barnen tycker jag väl att man får leka fram kunskaperna lite lättsamt. Fast det är nog väldigt olika på olika ridskolor.
När jag för många år sedan jobbade på ridskola, kunde jag fråga de minsta barnen varje lektion, om de tex kom ihåg hur man gick snett igenom vilket de inte alltid kom ihåg.
Ibland fick jag motfrågor, som när en pojke, ca 5-6 år frågade:
-Var får ni vattnet ifrån???
Hupp...vad svarar man på det :-)
Jag förstod då att de små inte alltid lyssnar så bra på instruktioner, utan ofta är i en helt annan värld :-)
Ha en skön lördagkväll, Maria