C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

onsdag 3 februari 2010

Ny leverantör i butiken C´est la vie


Torsdag morgon kl 8.00
Alltså vet ni hur mycket snö det verkligen är? De som bor i innerstan säger de har mycket snö men jag tyckte där var mest slask längst gatorna. Det ÄR mycket snö, men i min trädgård har jag lufsat runt med snö upp till ljumskarna idag och jag är lång!
Här ute är det vita vägar och höga snövallar längst gatan.
Har just varit ute och skottat...
Min riddare fick ta infarten och vid grinden, en lååång sträcka ... Barnen tjöt av skratt över all snö som kom i natt, lyckan är total! Lille prins N simmade i en driva och försvann. Medan söta A ville åka pulka till dagis men insåg att man skönk ner o fastande i snön bara. haha vilken morgon.
Bilarna hade nästan en halvmeter snö på taken så det var inte lätt att få ut dem heller från trädgårdens parkering. haha
Nu väntar jag bara på att den däringa plogbilen ska dyka förbi och göra en sån gigantisk snövall mitt i våra grindar igen så jag inte kan ta emot fraktbilen idag.
Det är inte lätt att skotta bort den där vallen vet ni.
Men det jag skulle komma till var att jag har skottat våra träd, så många jag orkade och lyckades ta mig fram till!
Äppelträden hade nästan 80 cm höga vallar av snö på sina stora kraftiga grenar. Jag vill inte att träden ska gå av på mitten.
Idag är det inte så kallt så det var tung snö att få bort. Vår tennishall där vi bor rasade imorse av snötyngden. Som tur var var det tidigt så ingen var där. Men det ser ut som kriget dragit fram.
Nog om snön. :o)

Framåt vårkanten kommer det in nya leverantörer i butiken. Du kommer kunna förboka, alldeles snart hoppas jag både den vackra vasen till höger i bild, Bambu, och stora zinkkrukan och den söta blomlådan att hänga på ett räcke eller på en stege kanske?

Kram i vinterkylan till er alla,

Lina

bilder lånade av leverantör

1 kommentar:

Grön Iris sa...

Hörde på radion om eran tennishall, vilken tur att det ändå gick så bra.
Vi hade då en snöig morgon, fniss.

Ps jag har shoppat hos dig, ikväll *ler*. Webbshoppen är SÅ FIN!!!

Kramar Linda