C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

måndag 8 februari 2010

{ Jag ska måla hela världen... }

Nåväl... iallafalla måla hemma!

Just nu funderas febrilt på tapet eller inte. Måla eller inte. Till att börja med är det vår bruna fd "heltäckt-av-en-brun-matta-trappa" som ska få antikvit färg. Både trappsteg och sidstycken och väggen ska få en pärlspont i brösthöjd. Ledstången ska bli ljusgrå tror jag , eller vit...
Svårt val och jag har letat mycket inspiration till denna trappa, men inte funnit nåt som jag är helt säker på. Men i fredags kom Hus & Hem och där fann jag en trapp precis som vår, med fönster halvvägs upp i trappen. Jättefint var det med allt vitt. Det är så mörkt i vår hall/trapp.

Förutom planerna för trappan så gillar jag det industriella i dessa bilder.

De är från norska kulor.no. Färgerna är LADY 4594 Harmoni, på vägg. Golv 5343 industriell grå.


Här är det färgerna LADY 2201 varm lin, bordet i vit Poesi 8394 och golvet i 5343 industriell grå.


Denna vecka består även av besök på möblemässan i Älvsjö.

Inga kommentarer: