C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

tisdag 23 februari 2010

Inspiration fönster

Jag gillar inte persienner.
Traditionella persienner är tråkiga, riktigt fula tycker jag.
Men så blev jag så förälskad i dessa fönster och åååhh så härligt fräscha med (tror jag) träpersiennner i vitt.
I vårt nya kök funderar jag febrilt på vad vi
ska ha i fönstret som insynsskydd.
Minst blir det sån film med pelargoner tänker jag...
Men om man som vi har fönstret mot en ganska så livlig gata
och vill ha lite privacy när man står där mitt i fönstret ibland,
så kanske ... kanske blir det persienner i vitt...
Så svårt att se det framför sig bara i just våra fönster.
Men hur rena är de efter ett tag med matos med mera...
Tror inte det blir så fint kanske som nedan. Får fundera vidare.
Vad har ni som insynsskydd, ni som bor vid en livligare gata? :-)
Himla stiligt golv var det visst oxå här...

Foto Frank Roop


3 kommentarer:

Mäster Henrik sa...

mysig blogg!!

Emmas utsikt sa...

Vi bor som i ett akvarium, alla kan se in. Men vi har bara vanliga gardiner så tänker jag att om nån tycker det är så himla intressant att glo på vårt vardagsliv så - Var så god! hehe

Vita rosor och förgätmigej sa...

När vi bodde i stan tillverkade vi skärmar att ställa i fönstret. Klädde in dem i vackert handgjort papper. Lite svårt att förklara men tänk dig en tavelram med ett tunt papper i så kommer du ganska nära. Det själ inte så mycket ljus och pryder sin plats. Kanske kan hitta några gamla vackra ramar att använda dig av?
Kram/ Anna