C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

tisdag 16 februari 2010

Fortfarande sjuk






Lyssnar på musik och återhämtar mig efter dagarnas kaos med vinterkräksjuka.

Lyssna på låtarna här, de är sååå speciella tycker jag, vilken röst...
Yasmin är född dagen före julafton, 1975 i Jerusalem. Hon är israel och sångare inom sefardisk musik. Hon har gett ut fyra album, senast Mano Suave. Hon sjunger på , ett språk som har sitt ursprung i gammal kastilianska, hebreiska, arabiska, turkiska, franska och grekiska. Språket talas idag nästan uteslutande av sefardiska judar i Israel, Turkiet och Grekland. Sefarder är judar som härstammar från Spanien och Portugal och som 1492 fördrevs ur Spanien.
info från last.fm bild last.fm samt youtube

1 kommentar:

mariaK. sa...

Usch då! Peppar, peppar ta i trä så har vi varit förskonade från kräksjukan. Några har haft den på mammas jobb, men vi hoppas att den stannar där;-)
Yasmin sjunger vackert, men Joanna Newsom som du presenterade sist, var vass hon med :-)
Krya på dig, och fortsätt att njuta av musiken,
Kram, Maria