C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

onsdag 7 oktober 2009

Vårt sommartorp

Förra helgen var vi i Norra Vi. I vårt lilla torp (där min pappa och hans bror en gång föddes och växte upp med min farmor och farfar) är det grejer kvar att göra. Där finns plastgolv, trista tapeter och lite annat man så gärna vill fixa. Men när vi väl är på plats så vill vi njuta av att vara lediga oftast. Med lite textil har vi iallafall fått det lite mysigare och det är iallafall ljusa väggar :o)


I stora sovrummet har vi textilier från Nyblom & Kollén och IKEA. Överkastet har jag försökt sy själv.
Trasmattorna i vårt torp har min pappas faster Märta vävt av gamla trasor för många år sedan.

Den söta gardinen finns i hallen och i badrummet. Kanske var det farmor som satte upp dem en gång.

I stora rummet på nedervåningen har vi lyckats trycka in mina föräldrars gamla stora fula 70tals soffa. Men den funkar. En varm persisk matta värmer kalla fötter och som soffbord passar barnens lilla bord perfekt för oss. På bordet står sommarens sista suck... En lupin funnen i backen till Kärret och Hundkex, Blåklocka och Ringblommor.

I köket pryds fönstren av en enkel hissgardin sydd av myself. Hmm jag har typ aldrig sytt så de är lite sneda och vinda och för små och allt möjligt. Men det duger. Så länge...
För jag drömmer om att en dag få det alldeles alldeles underbart förvandlat till en riktig bondromantisk dröm med vitsåpade plankgolv, vackra tapeter och textilier och ja ... ni vet.
Allt det där som så många av oss drömmer om. Det blir till att leta på loppisar och blocket framöver.
Kram / Lina

Ha det så fint i veckan "söstra mi" när ni är nere i torpet, hoppas ni får sol!

PS. Jag ber om ursäkt för de jättedåliga fotona :o)

6 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Men du...
Jag tycker att du har det alldeles underbart redan nu och fotona är det inte alls nåt fel på :)
Måste vara skönt att ha ett torp att åka till.

Ann-Christine

märta sa...

Ser ut att vara riktigt mysigt i ert torp! Norra Vi ligger ju i en mycket fin trakt. Om det är samma Norra Vi som vi gästar ibland, vid sjön Sommen.
Ha det så gott! Märta

Emmas utsikt sa...

Så härligt med ett alldeles eget litet torp. Mmmmmysigt. Lite suddiga bilder spelar INGEN roll.

Femtio vita kvadrat... sa...

så mysigt! och hissgardinerna var suerfina! inte alls snea vad jag kunde se:)

ha en bra kväll!

/Tove

anna of sweden sa...

Åh, vad fint det ser ut!

Freshly Found sa...

Such a pretty embroidered pillow in a lovely scheme