C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

lördag 10 oktober 2009

Solsken över huvudstan...

Idag skiner solen och det var frost på marken imorse.
Himlen är klarblå över huvudstan och man riktigt känner hösten!

Vi har haft besök av våra vänner C & A och deras lilla 2åring idag. Serverade en brunch med bl a nybakat grovt bröd från Systrarna Spaak, hemgjorda chokladmuffins, hemkokt marmelad och ett fat med fikon, parmaskinka och mozzarella. Så sällan vi ses men det är så himla roligt varje gång att tiden flyger iväg. De söta blomstren fick vi av dem.
Igår var jag på Söder hos söta konstnären Mia och shoppade loss. När man klev över tröskeln till Mias keramikverkstad ville man aldrig gå igen. Där fanns så mycket fint och det sprudlade av kreativitet där.
Köpte flera små vackra värmeljusskålar av modellen "Liten Kaka". Jag är helt förälskad i dem och har spritt ut dem lite varstans hemma. Det söta lilla fatet i ljusgrönt hade jag tänkt som fat för flingsalt till middagen ikväll. (den har slutat att tillverkas, så den är jag extra glad i)
Muggarna med dalahäst och blomstertryck är även de älskvärda muggar, och kaffet smakade fantastiskt gott i dem - tyckte även vännerna!
Ha en härlig lördag!

Kram / Lina

Givetvis kommer ni kunna köpa den här fina keramiken i min butik. Vi tar gärna emot beställningar och levererar så fort vi kan.

Foton tagna av C´est la vie - Lina A.

3 kommentarer:

Lantligt förälskad sa...

Vilka fina bilder du har tagit.

Krams!

Birgit sa...

Vad kul att jag har hittat din blogg den är så fin!
Kram
Birgit

LjuvligtLantligt sa...

Oj vad fina små formar..ska genast in i er butik o kolla!

Ha det bra.

Mvh Git