C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

tisdag 15 september 2009

Sekelskiftesdröm


Hej vänner,

Är inte ni med nyfikna på vackra hus som är till salu?
Det är något jag lägger ner tid på varje vecka, otroligt nog. Men lite av en husknarkare är jag nog.

Ibland går jag förbi några otroligt vackra grosshandlarvillor i kvarteren där vi bor. Några ligger finare än andra, med egen strandremsa vid sjön. Området är Uttran och just idag vet jag att ett av de där drömlika husen är till salu. Tänk. Bara tänk, att få ha ett sådant hus....

Vårt hus är byggt några år tidigare än detta, men ingen har vårdat vårt hus ömt och behållt detaljerna från förr. Tyvärr. Så jag drömmer om att en dag få återställa vårt gula stora hus till en sådan här dröm. Hade jag en slant undanstoppad skulle jag ju nog köpa det här istället, eftersom en egen strand i trädgården är en dröm för mig. Huset i sig är en skönhet tycker jag - fasaden och fönstren är hur fina som helst, ni skulle se det på riktigt. Så sorgligt det måste vara att flytta härifrån.

bilder lånade av Bjurfors/Hemnet




Kram / Lina

8 kommentarer:

märta sa...

Vilket hus! Måste vara helt underbart att få äga ett sådant.
Men lycka i livet är ju inte bara ett hus, vi får trösta oss med det när vårt hus inte är som det på bilden.
Ha en skön dag!
Märta

Två systrar sa...

Ja jösses..man skulle aldrig behöva lämna hemmet och tomten :-) Hoppas du mår bra! Kram Charlotte

Emmas utsikt sa...

Visst är det fint! Jag skulle nästan kunna råna en bank för att bo så. ;) Men som Märta så klokt sa - livet är mer än ett hus.

Ha en fin dag.

Emmas utsikt sa...

Jo just det, kika in på min sida så finner du några fina hus utanför Oslo. Jag är också hus-beroende. ;)

Nyanser av vitt sa...

En dröm ja...gud vilka villor det finns.
Kram Agneta

Em sa...

där skulle man gärna flytta in omgående utan vidare funderingar. Underbart!

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej vännen!!

Jag har också kikar på de huset.. Man ser de från Lisas fönster.. Så jag och Sara brukar bada där i den söta lilla ankdammen.. Lisa tjatar ju på att vi ska flytta dit.. Och så såg jag detta hus men miljonerna saknas, fem har jag för mig...De ligger ju sååå mycke fina hus där...

Såg ditt förra inlägg, Patrick min och mångas stora ungdomskärlek..

Hoppas ni haft härliga dagar i er söta trädgård... Hoppas vi ses snart..

Kraaam kram Linda

Lindas vackra rum sa...

Måste vara kul att gå in på hemnet om man bor i Stockholmstrakten, för det måste ju finnas massvis med stora fina sekelskiftes/grosshandlarvillor att spana in!
Vilken dröm, både tomten och huset! :) Att det är något visst med sjöläge går aldrig att komma ifrån, så ljuvligt att höra vågorna skvalpa mot stranden!
Själv har vi en fin sjötomt, men med ett litet ruckel på tomten! Men väl tur att rucklet står där för annars skulle vi inte få lov att bygga ett hus någon gång i framtiden på tomten. Just nu är det bara en dröm, men någon gång kanske det blir verklighet.
Så kul att du kikade in på min blogg, det stämmer bra att vi inte bor så långt från Skuruhatt, några mil bara därifrån!

Kramar Linda