C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

måndag 7 september 2009

Måndag hela veckan


Hej vänner,

Hoppas ni har soligt väder där ni bor!

Först vill jag gratulera Eva N i Sandviken till vinsten av den vackra klockan från Vintage by Fé. Utlottningen hade vi i samband med att vi tog in det nya märket i butiken. Klockan kommer i dagarna! Fler tillfällen att vinna någto från oss kommer. Vi firar 1 år i dagarna, vilket känns HELT otroligt!

Vart tog det året vägen?! Till 99% har det varit så himla roligt och lärorikt och jag har fått så mycket nya kontakter och träffat underbara kreatvia människor. Och tack vare min kära makes kunskap och hans delaktighet i firman så har det faktiskt varit en dans på rosor! Vi har haft så roligt, och ibland skäms jag lite när jag tänker på alla som säger att det är jobbigt och hårt att starta eget. Vi upplevde aldrig det.
Den där lilla procenten som inte varit så rolig, var den del av lite udda och underliga människor man stöter på ibland. Men men, man lär sig att inte ta åt sig. Men i början som nystartad egenföretagare tar det hårt på en.
Solen sken så fint här i helgen och jag har plockat plommon och kokat marmelad. Så gott så.
Idag ska jag prioritera lite tid för mig själv - utan jobb! Lilla A och Prins N trivs så bra på dagis och är ute mest hela dagarna. Jag oroade mig för att de skulle ha glömt hur det var efter 6 veckor hemma i sommar, men icke. De älskar sina fröknar och kompisar. Så skönt för en mamma!

Som egenföretagare lägger man ner väldigt mycket av sin tid på jobbet, det vet nog många av er, och det är svårt att skilja på tiden. Lätt att jobba fast man inte skulle. Men så är det när det är roligt. För mig känns det fortfarande som julafton varje gång det kommer nya varor och det är fortfarande så roligt när en beställning kommer in, att kika efter vad just den kunden valt att köpa. Larvigt, men det är så! hahaha
Jag ska hinna med en solig cykeltur runt sjön idag. Ska bli 20 grader, det är sommar än!
Önskar jag hade mer tid för sånt. Jag ska packa varor som vanligt på förmiddagen förstås och ta emot leveranser med butikens nya varor. Men sen. Sen ska jag cykla.... och jag önskar jag hade en så fin cykelkorg som på bilden så jag kunde stanna o plocka lite kvistar av Rönnbär. Men det kanske går ändå, utan korg. :o)
I somras när vi var vid torpet så sprang eller cyklade vi runt vår lilla sjö varje morgon. Det var så himla skönt! Jag måste få in den rutinen här hemma. Man får så himla mycket mer energi då, fast en del tror jag har nog med den varan. Men när jag promenerar, springer eller cyklar så hinner jag få så många fler idéer och kreativa lösningar och även nya produktidéer. Ett steg är att gå en betongkurs. Redan på onsdag faktiskt! Kursen är på Piri-Piri i Hammarby Sjöstad (bodde där innan vi köpte huset) och jag tar med mig min nyfunna väninnna Marie.
Ut i solskenet med er nu,
kramar Lina

1 kommentar:

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej vännen!!
Grattis till Eva som vann klockan.. Som jag ju också beställt är så nyfiken...

Härlig korg, funderar på att ha massa olika hängandes i köket...
Jo jag ska till segersjö på fredag och tänkte kolla om du kanske är hemma då? Kanske jag kunde hämta lite varor och om du har tid med fika på spaaks vore trevligt :D

Kraaam kram Linda Nostalgi och rosor..