C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

lördag 8 augusti 2009

Dörren på plats


Äntligen! Nu har vi satt dit dörren som vi fyndade på Blocket på självaste Nyårsafton! Kommer ni ihåg? Annars, se här.

Solen strålade från klar himmel igår och idag och min käre make har slitit och skruvat, spikat och sågat. Äntligen är dörren på plats i vardagsrummet.

Och se så fin gammal fasad huset har under den gulmålade etnerniten. En dag bara måste vi sätta ny fasad i samma gamla fina faluröd färg som en gång var.
Nedan ser man boden i glaset. Det är där vi har butikens varor och så snickarboden på nedervåningen. Mellan huset och boden har vi en stor terrass med parasoll och solstolar bland annat.

Så fint det blev tycker jag! Dörren har även inre dörrar som öppnas inåt. Nu återstår att fixa och måla dörrfoder och så funderar vi på att sätta ny träfasad redan i år på denna sida av huset.
Innan dörren sattes upp satt ett fönster på samma plats.

Nu är jag sugen på att fixa vår sluttande rabatt mittemot denna vackra dörr. Där finns en stor rosbuske idag som ska få sällskap av annat fint på sikt.

Ha en fin kväll, kram / Lina

Inga kommentarer: