C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

fredag 10 juli 2009

Tapetinspiration


Jag är sååå sugen på tapeter.
Idag har jag kikat på flera varianter från Midbec bland annat.

Både till barnens rum och till vårt sovrum. I söta lilla A´s rum blir det nog rosa smala ränder och så en fond i vitt med rosa stjärnor, om hon får välja själv, från Boråstapeter.
Om jag får bestämma blir det Tartine et Chocolat med vit tapet med grå miniprickar och så en bård i grått och vitt. (se bild)

Foto: Tartine et Chocolat

Och i prins N´s rum blir det nog något från Sports League. Kanske marint/vitt med antingen tema polosport eller racebilar/motorcyklar/gammledags eller röd/vit/marin tapet med ränder och så detaljer med stjärnor.... åh så fint! Foton lånade från Midbec.

I omgångar har jag tänkt mig vårt sovrum som är ganska stort, med ljuva rosa toner och vitt, blommigt och skirt. Och sedan har jag drömt om det marina med ränder, stjärnor och blått, vitt rött. Men nu. Äntligen tror jag har jag hittat HEM.
Jag saknar och längtar så mycket efter att bo på hotell och resa mycket. Jag tänker skapa den miljön i vårt nya badrum och vårt NYA sovrum som även har en utgång till en stor balkong....
En känsla av äkta trä, och faktiskt en maskulin ton i textil, färg och tapetval. Japp. En maskulin ton. Hur då?

Jo, med färger som mörkt blått, brunt, beige, vitt, inslag av rött och så trä; t ex mörkt trägolv och så vit byrå och skåp. Tapeter i dova färger, troligast randiga (lite Ralph Lauren-stil, lite Sports League) och så kuddar, och annan textil i rutigt, blommigt, randigt ton i ton.

Sängkläder i marint rutigt och bruna detaljer i rummet i läder. Lampor och belysningar i metall/läder kanske.... Mmmm, nu måste jag surfa runt och leta efter exakt det jag är ute efter. Och på väggen - en STOR klocka i antik stil istället för tavla och så kankse ett par boxarhandskar eller en säck... i läder och så nån gammal vacker bil på byrån eller kanske hundar. Precis som i en gammal film eller på ett lyxigt exotiskt hotellrum!

Ha en fin sommarhelg kära vänner!

Kram / Lina

5 kommentarer:

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej Lina!!
Vilka fina bilder...
Gillar verkligen polotapeten...
Kraam kram Linda

sinnlighet sa...

Jag vill gärna gärna skriva en glad hälsning till Dig, för Din blogg förmedlar just glädje - spark of life!!

Agneta från Österlen

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Vilka fina tapeter du hittata:)själv letar jag efter en ny tapet till vardagsrummet, svårt att välja tycker jag...
ha det gott/s

Tiina of LiviaConcept sa...

oh så gulliga saker, jag önskar jag hade barn :)

Mioora sa...

Gillar den höga smala lampan på sista bilden!!