C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

söndag 19 juli 2009

Sommar sommar sommar...

I det här söta gamla huset i vår trädgård har jag butikens lager.
På nedervåningen ryms en snickarbod och en vinkällare.
Kökslandet som i år bara huserar en temynta och en lavendel.
Vid sidan om en stor paradisbuske.

Ett av de äldsta äppelträden. Till höger plommonträdet. I förgrunden min rabatt med lavendelhäck, prästkragar och blåklockor. Under trädet växer en ganska nyplanterad vit Rosa Helenae med enkla blommor.

Rabatten längs huset är fylld av höga rosor (och ogräs) på sommaren, och alliumlökar i massor på våren. Vid stenmuren växer en stor vit småblommig buskros, som är helt underbar nu i juli/augusti.

Snickarbodens gavelfönster.

I dagarnar njuter vi av semestern så det blir inte så många inlägg. Men hoppas ni har det riktigt fint, kramar Lina

10 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken underbar blå kulör på fönsterfoder till boden!

Ser ut som du har en fantastiskt härlig trädgård!

Kram Annica

StrandviksVillan sa...

Kul att få se! Verkligen härlig omgivning!

Trevlig söndag, kram A-C

Johanna sa...

Vilken underbar trädgård! Uppvuxen och härlig!

Weißer Vintagezauber sa...

Hello,
is this your house.........so nice ;o)
Big hugs,
Elke.

Tinsie sa...

I'm guessing the title says "summer, summer, summer". I must say, it looks very green and not very sunny. Has it been wet?

Mamma Millan sa...

Vackert ni har i er trädgård!!!


~♥Trevlig Söndagskväll Millan♥~
~~~***~~~~~***♥♥♥***~~~~~***~~~

Luiza sa...

Hej , Lina!
Du verkar ha en dröm till hus. Vill också ha!
Hoppas du får en fin semester, med bra väder och minnesvärda stunder.
Kram /Luiza

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Men vad fint du har..vilket härligt hus. Maila mig om du får tråkigt..så jag hinner städa..från Norra Vi är det säkert 8 mil om det räcker..jag drömmer fortfrande om nätbutik och en liten gårdsbutik..och du är ju proffs på detta:-)
Kam Lotta

Mioora sa...

Vilket drömhus. Ett riktigt smycke! Och såna gillar jag :)

Hemma på Landet sa...

Underbara bilder.:-) Kram