C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

onsdag 24 juni 2009

Sommar och sol!

Oj nu har det varit tyst från mig några dagar. Har njutit av midsommar och god mat och så har det kommit in så mycket nytt i butiken att denna veckan varit fylld av roliga ting. Hur har er midsommar vari? Hoppas ni slapp allt för mycket regn.

En liten bild på midsommartårtan ser ni här. Och flaggan som är så viktigt enligt lille prins N att ta fram på kalas. Han har så rätt.
Tårtan svänger du ihop lätt som en plätt:
2 Marängbottnar
2 dl Vispgrädde
2 dl Turkisk yoghurt
ca 2 tsk Florsocker
Bär

Vispa grädden lite lagom tjock och blanda i yoghurten och florsocker efter tycke och smak.
Lägg en marängbotten på ett tårtfat. Bred på lite mindre än hälften av gräddblandningen och lägg på en botten till. Bred ut resten av blandningen ovanpå, och strö över t ex jordgubbar i skivor.
Klart att njuta!
Kram / Lina

3 kommentarer:

Lantligt förälskad sa...

Vilket härligt recept :-) Det ska jag ta vara på. Kram Benita

Snuttan sa...

powarier
ohh vilket härligt recept det skall jag göra i sommar
Tack

Kram
Åsa

Mamma Millan sa...

Ser yuuuumii ut!! får pröva det med den turkiska yougurten!

Kram Millan ♥