C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

tisdag 9 juni 2009

Den fantastiska kvällen




Här på Fredrik Erikssons finfina restaurang Långbro Värdshus söder om Stockholm fick vi en otroligt härlig kväll med alla vännerna i lördags. Vi firade ju att vi gifte oss i hemlighet för ett par år sedan. Bilderna är lånade från Långbro och vi kan verkligen gå i god för att maten, för att inte tala om miljön, är helt fantastisk!

(Från Långbros sida om vår meny)
En mjäll porterbiff i tunna skivor med krispiga primörer inleder menyn.
Sedan i februari är den norska torsken från Lofoten kravgodkänd och WWF har givit grönt ljus till denna delikatess, vilket glädjer oss mycket. Den späda glasrabarbern som nu kommit serveras svslutningsvis med en len vit chokladcreme.
Förrätt
Portergravad Gotlandsbiff i tunna skivor med primörsallad och pepparrotscreme
Varmrätt
Halstrad Lofoten torsk med tomat, sparris och vårlök. Serveras med skaldjursås och färskpotatis
Efterrätt
Vit chokladcreme med inkokta glasrabarber och pecannötflarn

Spring iväg och boka ett bord, det var så himlans gott!
Till Långbro Värdshus
Tack alla vänner för de otroligt fina och smarta presenterna. Ni har sådan bra fantasi!!
Vi kommer aldrig glömma denna kväll. Och tack söta Henrik för ditt tal, jag blev alldeles rörd.
Kramar Fru och Herr A
;o)




1 kommentar:

petrifiedinpink (Maria) sa...

Oj så hungrig jag blev och vilka vackar bilder. Har alldeles för lite sådana miljöer i mitt liv just nu.

Må så gott och tack snälla för hurraropen//Maria