C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

fredag 15 maj 2009

Första cykelminnet....

Jag minns när jag var liten och cyklade.
Eller jag minns inte hur det var och hur det gick till första gången, utan det enda minne jag har, som jag nog aldrig kan glömma... är att jag cyklade på landet.
Cyklade runt runt i vår lilla rondell på ladugårdsbacken som var av sån där härligt material. Landsväg liksom, med lite lite grus. Men platt och hård och så gräs i mitten ni vet. Och i mitten av rondellen fanns en så fin köksträdgård med ett körsbärsträd i mitten, som min pappas faster skötte.

Intill det röda staketet på denna lilla trädgård fanns en mängd jättestora brännässlor.

Och jag minns att jag cyklade uppför den lilla backen och så ned mot ladugårdens håll, och vinglade så pass att jag körde rätt in i brännässlorna och välte där. Jag hade bara ett litet linne och kortkorta 70tals shorts. Gissa hur det kändes? (DET minns jag dock inte, konstigt nog, men jag minns att jag gjorde det... välte!)

Nästan alla, tror jag, har ett tidigt cykelminne. Jag menar, visst kommer du ihåg kanske när pappa släppte dig själv första gången och du cyklade utan stödhjul, eller hur du trillade, eller cyklade in i en ladugårdsvägg... nåja. Eller kanske för den delen ramlade på asfalten och skrapade upp knäna.

Jag är nyfiken! Vad har du för första och kanske enda cykelminne från när du var liten?


Skriv!!

Kram / Lina - som önskar alla en skön helg!

Uppdatering: Åhh vad roligt att läsa era svar, det är ju så festligt att så många har minnen från detta. /Lina


6 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Visst har jag ett minne! Det är bara att kolla på knät så ser jag det fortfarande, mitt ärr. Det fick jag då jag liksom de stora kusinerna skulle cykla utan att hålla i styret, tror jag var fem år.
Mitt första cykelminne är hemma hos farmor och farfar, då hände också en liten olycka och sen gjorde farfar ett "cykelkörkort" till mig. Gissa om jag var ledsen sen när jag tappat bort det...

Ha en finfin helg, kram A-C

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

När jag var liten så cyklade jag rakt ner i brännässlorna...aj vad det gjorde ont.
Kram Lotta

mitt skärgårdsliv sa...

cykelminnen har man ;) både roliga och mindre roliga. Har råkat ut för precis samma, hårt nerför en backe och rakt in i brännäslorna fyy så det brände! Trevlig helg!

anna of sweden sa...

Jadå. Visst har jag det.
Kommer ihåg när jag susade ner
för den stora, stora backen och
missade att bromsa. Aj!

Utlandsmamman sa...

Visst kommer jag ihåg! Jag tror det var första gången utan stödhjul t o m. Det gick lite för bra och slutade med skrapade knän och armbågar samt NÄSA. På näsan satt en lite vårta som jag blev av med på köpet ;)

Design by E sa...

Hej Lina!
Tack jag har haft bra helg..hoppas du likaså..cykel minne..finns ett par o jag har fortfarande en liten sten kvar i knät..aj aj jag körde ikull på vår grusväg..gör ont i mig än när jag tänker på de..puh..men min första lilla cykel var röd o jag lärde mig så småningom cykla som en klippa..ha ha..ha fin v..kram E