C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

måndag 20 april 2009

En explosion av kreativitet!

Tiden går fort. April är snart slut.
Jag ser fram emot ett par dagar av god design och massor av inspiration
på Stureplan denna vår!
designpassion
har slagit upp portarna.
En explosion av kreativitet!

Foto Emmelie Johansson

Årets händelse inom arkitektur och design i Sverige är defintivt Design Passion som beslagtagit en fastighet på Stureplan här i Stockholm.

Ett urval av Sveriges främsta arkitekter och designers får fritt gestalta sina idéer om hur vi ska bygga och inreda för ett smartare och vackrare liv.
På drygt 2 400 m2 visas det senaste och mest nytänkande för både privat boende och offentlig miljö.
Design Passion är något helt annat än en traditionell fackmässa.
Utställningen visar dig produkter utvalda och integrerade i ett levande sammanhang.
Här kan du slå dig ned, klämma och känna och uppleva med alla sinnen.

Bland utställarna återfinns etablerade byråer som White och Arne Quinze och spännande nykomlingar som Asshoff & Brogård!

Och på listan över leverantörer återfinns allt ifrån IKEA till Moroso.

Utställningen pågår från 18 april till 31 maj.
Öppet varje dag: 11.00 18.00, tisdagar är det öppet till 20.
adress Birger Jarlsgatan 18/Grev Turegatan 3

Många utav produkterna i utställningen kommer att säljas på auktion genom Auktionskompaniet. Flera av de produkterna säljs till förmån för Childhood.

Kanske möts vi där?
Kram / Lina


5 kommentarer:

Randi sa...

Jo, den utställningen MÅSTE jag bara få se. Har läst om den och den verkar intressant och spännande!
Bra att du tipsar om den!
Kram Randi

lugnet sa...

Halkade in här och det är inte sista gången jag besöker din blogg, jättefin!!
Oh, den utsällningen måste jag gå på!! Såg morgontv hade ett repotage därifrån och den såg mycket spännande ut!
Tack för titten!!
Kram//Ulrica

BUBBELRUMMET sa...

Tänk om man kunde få gå på det. Tyvärr räcker inte pengarna åt till en resa till Sthlm. :C

Kram!

Utlandsmamman sa...

Ojoj, hos dig fanns det massor härlig inspiration att hämta. Vilka härliga bilder och miljöer!

BUBBELRUMMET sa...

Nu har jag mailat dig :-)
Kram!