C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

torsdag 12 februari 2009

Dörrar...


Hej på er!

Hoppas ni haft lika vackert väder som jag i veckan.
Strålande sol och man kan riktigt se hur smutsiga fönster man har! haha... Får väl ta och använda lite av det bra-iga medlet från Maison Belle. Har ju inte ens provat själv.

Jag läskar dörrar!
Moderna, stilrena, klassiska, gamla... jättegamla som
hänger på trekvart... ALLA dörrar!
Har tidigare visat vackra ytterdörrar/portar från min sommarpromenad i Eksjö under min kategori Arkitektur. Och idag ville jag dela med mig av tjusiga dörrar från Stockholms Läns Museums Byggnadsvård. (Bilderna är deras)

Se så fina! Jag blir alldeles käääär... Den mittersta är riktigt fin.
Och har ni inte besökt min nätbutik i dagarna så gör det vettja.
Nyheter trillar in allt eftersom jag hinner fota och lägga ut dem.
Senaste nyheten tror jag är det vackra svarta vaxade slagbord från HKliving.
Det är tillverkat i Indien och är handgjort med så vacker patina.
Det kommer komma vita specialbeställda bara för C´est la vie Home också i vår!

Kram på er i solen!

Lina

PS. Har era barn haft vattenkoppor? Lilla A hade det förra veckan och nu har lille N det. Och han är sååå sjuk. Hög feber och helt utslagen. Kan inte sova en blund på natten trots klådstillande och febernedsättande. Lilla söta prins, han ser ut som en prickig korv.

4 kommentarer:

Jennys vita drömmar sa...

Ojj vad fina bilder, du har en riktigt fin blogg...jag hade Ebru från House Doctor på besök igår, då nämnde vi dej som en förebild för nätbutikerna:) Kan va kul och höra?Ha det gott:)Jenny

mitt skärgårdsliv sa...

Gamla dörrar är ju så fina!! Jo här har våra barn haft vattenkoppor för nåt år sedan, de hade passa prickar båda två. Ha det bra!

Hanna sa...

Så vackra dörrar.
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Myownhome sa...

Åh vad fina! Särskilt dörren i mitten skulle jag vilja ha!
Hoppas du haft en bra helg och en härlig alla hjärtans dag!
Ha det bra
//johanna