C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

onsdag 31 december 2008

Årets bästa fynd!


Hej alla! Ni vet, att jag sa att vi är kära i något som vi hittat?
Denna fantastiska dubbeldörr fann min man på blocket i dagarna. För 2000 kr!! Han föll pladask och ropade på mig att komma och kolla. Gissa om jag med blev kär! Tyvärr bjöd någon 1000 kr mer, men då fick vi möjlighet att köpa dem för det så.. ja då gjorde vi det.
Fortfarande bra pris väl?
De sitter på ett hus (troligen jättevackert) som ska rivas någonstans kring Strömma, Värmdö. Och de är på väg hem till mig nu. Min man och grannen B är på väg dit på självaste Nyårsafton. Jag är så glad att jag kan spricka. De ska vi sätta där det idag sitter ett fönster mot stora uteverandan. De har innerdörrar som går inåt som ni ser och så ytterdörrar med spröjs!

Ska bli så härligt att äntligen få en utgång på sommaren från stora rummet och slippa gå igenom grovingången. De kommer göra vårt hus så vackert! Synd bara att man inte kan se dem från vägen och trädgården. Vår trädgård är liksom på långsidan av huset. Men sitter vi på verandan så ser vi dem ju, och tänk så snyggt innefrån. För er som undrar kanske, så är vår veranda vid en gavel av huset och där verandan tar slut, en stor bod i 2 våningar från 1800talet. Och bakom den har vi en dunge med skog och en vedbod. Trädgården ligger längst med långsidan av boningshuset och en mindre del på framsidan mot vägen..
Fina va? (bilder från blocket)

Jaaa och så är det då Nyårsafton. :o) Det är isigt kallt ute, i natt var det nästan 14 minus. Ett tunt lager snö föll tidigare och det är frost på allt. Så vackert. Solen har lyst men det verkar komma moln nu.
Ikväll skulle vi på stor fest i Sjöstaden, vilken vi brukar gå på, men det kändes lite extra jobbigt med småbarn i år. Vet inte varför. Så vi ska ha en lugn kväll hos några vänner i Enskede med barn och middag istället. :o) Mysigt.
Jag önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År 2009!
Kram / Lina

7 kommentarer:

Drömmar och verklighet sa...

Vilka fantastiska dörrar ni hittat ! Önskar ett gott nytt år /Carina

Viveka på Humlebacken sa...

Bara att gratulera till ett fantastiskt fynd. Ska bli kul att se dem på plats:)
Gott nytt!

mitt skärgårdsliv sa...

Så vackra dörrar! Önskar dig ett riktigt Gott nytt år!

My home is my Castle - by Kari sa...

Ååå så vakre dører...
Så heldige dere er :)

Ønsker et godt nytt år :)

Klem,Kari

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Förstår att du är lycklig de skulle jag vilja ha till mitt kommande badrum..
Nu ska jag sova..
Kram Lotta

Evans sa...

Vilka fina dörrar! Jättefina bilder o trevlig sida.
En trevlig fortsättning på det nya året./Eva

Villa Hemmet sa...

hejhej

de är väldigt lika de dörrar vi har på vår veranda, fr Qvesarum. Mkt bra pris, grattis till fynd :D

kram