C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

måndag 29 december 2008

Mellandagarna går...


Hej alla vänner :o)
Hur har ni det i stugorna? Här är full rulle i butiken, med rean som pågår.
En liten mellandagsnyhet är att man nu kan prenumerera på magasinet Jeanne d´Arc Living via C´est la vie Home!

Vi ska ha några vänner på besök imorgon och har laddat med olika glöggflaskor, men min favorit är Vaniljglöggen. Känns lättare och inte lika tung och söt som röd glögg.
Prova den om du inte redan gjort det!
Kom just på att vi glömt köpa bubbel till nyår. Ojdå.
Får se vad som finns kvar på lilla systemet där vi bor.
Jag nöjer mig med en Cava av godaste sort tror jag, fast det är nåt speciellt när bubblorna är tillverkade i självaste Frankrike och Champagnedistriktet förstås.
Den kära kakelugnen med mitt favvobord i bakgrunden.

Granen med småpynt från Åhléns och Én Gry og Sif bl a.
Klockan är arvegods från M´s farmor.

Lite pynt
(Bilderna ovan är mina egna)

Häromdagen var superduktiga fotografen Anna Evenius här och fotade mitt hem tillsammans med stylisten Charlotte, mer känd som Hemmariket kanske :o) Det var så himla roligt att träffa dem. Tack tjejer! Någon gång nästa år kommer ni kanske få se mitt juliga vardagsrum i något magasin. Spännande. Tycker jag. Ni ska veta att de gjorde så fint här.

De här äpplena samlade Anna och Charlotte ihop i min trädgård. De ligger i det fina fågelbadet som jag säljer i min butik, ovanpå stelfruset regnvatten.

Nu ska vi snart iväg på middag hos min mamma som bor i ett hus även hon söder om Stockholm. Japp! Både min man och jag är infödda Stockholmare, men vad lustigt, nästan alla våra vänner är hitflyttade från småstäder runt om i Sverige. Ganska roligt. Man får lite bredare vy då liksom. Eller? Hmmm. Jaja.

Näe hörrni, ha en fin kväll! Jag har en godbit att visa er nästa gång. Nåt min man blev kär i direkt och hojtade att vi måste ringa direkt innan nån annan kommer före. Det ni! Härligt att ha en äkta man som har samma intressen som jag. Inredning och renovering!

Kram / Lina

7 kommentarer:

My home is my Castle - by Kari sa...

Så nydelige bilder du viser :)
Og så spennende å ha fotograf hjemme som tar bilder av ditt vakre hus :)
Du må si fra når det kommer i bladet ;)

Ønsker deg en fin romjul videre..
Klem,Kari

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Om man ska premunera får man betala frakt då?
Kram Lotta

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

♥ Ville bara kika in och önska dig ett riktigt Gott Nytt år 2009 ♥.
Kram Lotta

Monique sa...

Hej !!!
Jättefina bilder och en jättemysig blogg,länkar till dig , om det är okej.....
Jag glömde komma in o säga att jag svarade på frågan ang. julmat på min blogg, direkt under din komm.
Jag försöker svara på alla frågor....ibland går jag in på bloggarna, ibland svarar jag i samma komm. fält och ibland i nya inlägg......så du kan ju kolla lite där om du inte får ett direkt svar.......beror lite på hur mycket tid jag har den dan....
Kram,
Monica i Rom...

Huset på kullen sa...

Vilka fina bilder, det ser så mysigt ut.

Jag vill önska dig ett Gott Nytt År!

Kram Linda

charm design sa...

Kjempe fine bilder fra ditt vakre hjem.
Ønsker deg og din familie et riktig godt nytt år.

Design by E sa...

wow så fint du har de,,fin kakelugn vackert..trevlig helg!!

kram E