C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

tisdag 23 december 2008

En jul i zink och vitt...

Liten smällkaramell hänger vid en dörr...

Söt skylt med fransk text från Nordljus.



Vackra snöflingor från min butik...

Zinkhjärtat fick jag förra året av min söta granne, och skylten är från mina barn...


Det fina jukortet kom från min leverantör Jeanne d´Arc Living och pryder nu min vägg ihop med diverse saker bland annat från butiken:
Zinkstruten, fil de fer-korg med glas, ljuslykta i fasettslipat glas, vingar och droppar i glas. Det fina blad-hjärtat har jag köpt från någon nätbutik för flera år sedan. Och loppisfynd i form av silverfat ser ni oxå...

Julkortet....



Inga ljus över bordet men väl en krans av lummer och prismor...

Ska bli så mysigt att baka idag och solen strålar från molnfri himmel över Hufvudstaden!
Ikväll blir det inslagning av sista klapparna och imorrn.... ja då ni... då är det JULAFTON!

Kram / Lina


7 kommentarer:

Viveka på Humlebacken sa...

Å så fint!!!
God jul!
Viveka

Hem och Lycka sa...

Underbara bilder på mycket snyggt! God jul! kram

Vägen till Drömhuset sa...

underbara bilder, så mkt snyggt!

god jul på dig :)

stor kram sara

Huset på kullen sa...

Tack för din kommentar! Vilka fina bilder du visar.

Ha en riktigt God Jul!

Kram Linda

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Stor kram till er och en riktigt god jul. Tack för all hjälp.
Kram Lotta

mitt skärgårdsliv sa...

Önskar dig en riktigt God Jul!

charm design sa...

Ønsker deg og din familie en riktig god jul og et godt nytt år.Klem Heidi