C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

lördag 8 november 2008

Choklad choklad choklad...




Choklad är... KÄRLEK.
Jag älskar choklad! Säg den kvinna som inte gör det?
Eller man! :o)
Och vilken fin present att ge bort...
kanske när man bara ska iväg på en enkel kopp
kaffe hos väninnan, eller på för att bjuda på,
och härlig gå bort-present.
I min butik har vi världens finaste choklad!

Valrhona Chocolaterie grundades 1922 i Tain-L'Hermitage
i Rhône- dalen i södra Frankrike, med en målsättning om att producera
och leverera utsökt choklad til chocolatier, konditorier och
restauranger över hela världen.
Valrhonachokoladens enastående kvalitet beror på minutiöst
urval av kakaobönor direkt på utvalda plantager av eget folk.
De utvalda plantagerna använder varken besprutningsmedel eller pesticider.
När bönorna soltorkats fraktas de til Train-L'Hermitage i Frankrike,
där de används till chokoladframställning i alla dess former.
Valrhona anses idag som världens bästa choklad.

Två olika lyxiga sorter finns att njuta av.
Guanaja 70% kakao
Helbitter, mörk choklad på Criollo- och Trinitario-kakaobönor
från Centralamerika. Blommiga och fruktiga
toner med en ovanligt lång och fint balanserad eftersmak.
Manjari 64% kakao
Mörk choklad på rena Criollo-kakaobönor från Madagaskar
med subtila och syrliga toner av röda bär.
Beställ nu INNAN alla bjudningar i vinter, så har du den
perfekta presenten i din hand :o)
Kram på er, ha en fin lördag!
Lina
[bilder och information från Choklade Compagniet]

1 kommentar:

Angel.Pearls sa...

Hej Lina -smarrigt chokladinlägg! Nu ska jag kika in i butiken o njuta lite..Ha en fin helg// Eva