C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

fredag 17 oktober 2008

Jul jul strålande jul...


Jag veeeet! Det är tidigt. Hahaha.
Men för en del så har faktiskt julplaneringen redan tagit fart.
Och som butik måste man hänga på. Läste i något magasin att flera börjar julpynta hemma redan i oktober månad, men att många flera faktiskt föredrog att pynta i november. Inte i december som man kanske tror.
Jag är nog en av dem som vill börja mycket snart... :o)
Hur gör du, vad föredrar du?
Nu har iallafall julens varor dimpt ner i butiken. Och fler kommer.
Redan i eftermiddag kommer ännu mer juliga ting från
Chic Antique som jag måste packa upp.
Och fler ändå kommer in om några dagar....

Det ska bli SÅ roligt att få visa er allt fint!
Välkommen in i butiken till C´est la vie Home´s
En vit JUL!

8 kommentarer:

petrified in pink (Petra) sa...

Åh, vad fin den slingan såg ut, måste genast spana in ditt julsortiment. Jag är inte riktigt redo för julpynt men det känns inte långt borta, älskar jul! Hoppas du får en härlig helg!

N* sa...

Hej Lina!
Åh så mycket fint du har i butiken, jag lovar att det blir beställning inför jul- mycket roliga klappar! Pyntet.. ja... jag tycker väl att det är tidigt men mysigt framåt november. Men här hemma är det inte förrän den 23/12 som julpyntet på riktigt kommer upp!=)
Stor kram till dig!

mitt skärgårdsliv sa...

Vit jul låter härligt, ska kika in i butiken. Jag brukar börja pynta i slutet av november, det är inte länge kvar tills det ;) Ha det bra!

Ett hus i vitt sa...

Åh så fint arrangemang! Ja jag bör väl börja med att julpynta min nya butik :-). Ska bli såå kul :-). Jag har förresten bloggat om min strykbräda idag som jag har köpt av dig. Jag är så nöjd! Kram, Anette

Emmas Vita Hus sa...

Å vad vacker bild, nu blir jag alldeles julsugen. Hoppas att vi hinner bli lite mer färdiga med huset bara så att man kan pyssla till det ordentligt. Det går ju i rasande fart nu...snart jul!

Ha en fin kväll!

Kram!

Mimmi sa...

Hej! Jag har också börjat tänka jul, inte ett dugg tidigt, tycker jag *hihi*... Inga storslgna planer, men det är kul att drömma lite!
Kram

Sjöboden sa...

Jaaa visst vill man ha jul nu! Men försöker hålla mig i skinnet :-D Vilken fin krongirland... och en gammeldags trumma skymtas bakom granen?

kram Caroline

Albertines verden sa...

Hei. Det er nok litt for tidlig med jul for min del. Har fått mye julevarer til butikken, med de har jeg satt på lagret så lenge. Har jo kommet så mye fint i hõstvarer som skal få være hovedperson først. Åpner julebutikken først 18. november, med pepperkaker, gløgg og julemusikk! Ser du har koppene til Maria Liliegren i nettbutikken din. De er bare så vakre, og jeg har en stund vurdert å selge dem i min butikk, også. Ha en finfin uke!