C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

måndag 1 september 2008

Underbart!


Första september är här!
Hösten gör sig påmind, men ännu blommar min rosa höstflox, en del mini-rosor
i ljuvaste pasteller och äpplena tynger grenarna på träden.
Härligt!
Luften kändes frisk imorse när jag kikade ut till brevlådan.

1 september - nu är det dax!

Att berätta för er om PREMIÄREN för min BUTIK
på nätet C´est la vie Home!

Javisst. Det ska bli så himla kul att äntligen få starta den, för jag har jobbat och
planerat såååå länge!
Det har varit så skojigt att få inspriera er via bloggen,
och det tänker jag såklart fortsätta med.
Och jag kommer fortsätta ta del av den otroliga inspiration
NI ger mig via era bloggar!
Och nu hoppas jag att ni även ska kunna ta
del av mycket av denna inspiration via butiken.

Jag har valt ut inredningsdetaljer i lite olika stilar.
Självklart fanskt lantligt, amerikanskt och så bohemiskt chict och
feminint med produkter för hemmet och trädgården, underbara leksaker för barn, bädd och sovrum för stora och små,
kök och bad, och vardagslyx i form av choklad från Åre
och lyxiga teer du bara inte kan vara utan.
Till dig själv hittar du vackra silversmycken
rån Anna Djurberg och
produkter från franska Durance
och danska Isabella Smith!!
På mässan hittade jag ett för mig helt nytt märke på
tvålar, krämer och dofter som kommer in i butiken,
förhoppningsvis, senare i höst.

Och är det någon som läst om Rosie grodan i tidningen Rosie?
En underbart söt liten groda i brons som kan bli en prins!
Nåja.... den kan i alla fall porla vatten i din trädgård eller
varför inte på din veranda i en balja?
Missa inte den, för den kommer förgylla vilken utemiljö som helst. :o)
Så. Nu vet ni! :o)
Nu är det massor som ska fixas och donas med innan öppnandet.
Varor kommer varje dag, beställda redan i juli, och jag sliter med
datasystem och alla emballage! :o)
Jag har fått låna mkt bilder fårn leverantörerna men
en del ska ju fotas oxå.
Ni fattar hur kul detta kommer bli va? Som jag längtat!

Häng med på bloggen här för all information!
Välkommen inom kort till min butik, C´est la vie Home.

Just det! Höll på att glömma - ni som älskade boken Franska Förnimmelser,
och som är intresserad av Julboken från Jeanne d´Arc,
kan maila mig på design@cestlavie.se för att förhandsbeställa!
Här ser ni bilder från den samt lite info:


Boken är full av stämningsfulla bilder av franskinspirerade hem. Den är på 130 sidor.

Perfekt till dig själv eller som julklapp.


Vi ses snart igen!

Kram / Lina

19 kommentarer:

En inredoholic sa...

Så underbart vacker blogg du har. Hit kikar jag in igen och igen.

Kram och hoppas du får en fin start på veckan!

Jannice

N* sa...

Åh vad roligt, Lina!! Vad spännande, du vet att du har en trogen kund & läsare här!!
Stor kram
/Nathalie

me and alice sa...

Hej Lina!
Åh, vad roligt!
Längtar tills du slår upp portarna...
kram Susanne

C´est la vie sa...

Tack söta snälla vad glad jag blir!!!!

Hem och Lycka sa...

Ojoj vad spännande, can't wait! Lycka till med din nätbutik! kram

Hwita Villan sa...

Men vad roligt! Jättespännande! Lycka till!

Kram M

petrified in pink (Petra) sa...

Åh, vad kul det låter, följer fortsättningen med spänning. Det låter som om det kommer bli en farlig butik för min plånbok... Lycka till!

♥ Fyra årstider sa...

Men vad roligt, då vill jag gärna komma på besök när du öppnar.
Kram Lotta

Jes/Vita villa vila sa...

Hej!
Å vad roligt att du ska öppna en e-butik! Spännande. Tittar GÄRNA in där snart :)

Din blogg är verkligen jättefin & inspirerande och jag blev superglad över den fina awarden... Jag bugar & niger och säger stort tack!

Kram Jes

Magdalena sa...

G R A T T I S Lina! Misstänkte att det var något sådant i görningarna! :) Stort lycka till! Ser med spänning fram emot öppnandet! Som är?? nyfiken i en strut! :-D

ps jag ringde min man som fick hämta upp mig i stället utanför mässan, för den där kön var bara för lång *skratt*

kram på dig
/Magdalena

Sand mellan tårna sa...

Vad roligt!!!! Jag håller utkik!

Kram L ♥

Gúa sa...

Grattis! Va roligt..:)
Kommer att hålla koll!
Underbara bilder..älskar den översta!

Massa kramar och lycka till med allt och allt!

a home far away sa...

Vad spännade att få se vad du bjuder på i butiken din:-

Ha en fin dag
kram Gunilla

a home far away sa...

Ahhh, jag har varit helt off från blogg nu under ett par dagar, ett enstaka inlägg men inte något mer, kallas kanske kvalitetstid med familjen, haha.

Tusen tack för awarden och grattis till dig!
Kram

hannas form sa...

Hej! Å, vad kul att jag hittade hit...och att du ska öppna en webshop, GRATTIS!

Tack för din hälsning hos mig!

Ha det got!
Hanna

Sjöboden sa...

Åhh stort grattis till den egna butiken!! Vi är många bloggare som drömmer om en sådan butik...... Blir alltid imponerad av de som förverkligar sin dröm.
Jättelycka till!!

Och tack för awarden.... igen :-D

kram C

rosenfröjd sa...

det låter jättespännande!
Ett stort lycka till!

kram/
¨M¨

Lilla Trollbacken sa...

Vad kul med en ny butik på nätet. Många lycka till!
Jag länkar dej!
Ha det bra!
Gabrielle

Malla sa...

Åh, vad skoj med en webbutik! När öppnar du, vill ju shoppa snart=)