C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

torsdag 25 september 2008

Köp rosa i oktober!





Bidra till kampen mot bröstcancer genom att köpa rosa produkter från Cancerfondens sponsorer under oktober. En del av försäljningspriset gårtill Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj.

Det här är Rosa Bandet:
Rosa Bandet startade 1991 i USA som ett sätt att uppmärksamma den växande sjukdomen bröstcancer. Sedan dess har symbolen vuxit till en internationell folkrörelse.
Världen över viger organisationer, företag och privatpersoner oktober månad åt frågan – man ordnar rosa aktiviteter, lyser upp byggnader i rosa (Eiffeltornet, Niagarafallen) och framförallt bär man rosa bandet. Kampanjen har framgångsrikt spridit kunskap och kännedom om bröstcancer och samlar in stora summor pengar till forskning och prevention.
Under hela oktober driver Cancerfonden Rosa Bandet-kampanjen till förmån för kampen mot bröstcancer. Cancerfondens syfte med Rosa Bandet är att uppnå medvetenhet kring bröstcancer och att samla in pengar till fortsatt forskning.

Omkring 7 000 nya diagnoser upptäcks varje år i Sverige. Det betyder att 15–20 kvinnor insjuknar i bröstcancer varje dag. Trots ökningen av antalet fall har dödligheten i bröstcancer successivt minskat tack vare förbättrad diagnostik och behandling.

Disktrasor kanske du ändå ska köpa, passa på att köpa med rosa hjärtan i din butik
Wettex trasor Det ska iallafall jag göra.

Förra året köpte jag en hårlocktång i rosa :o), även den med i kampanjen.
klicka på länken för att se vad du kan köpa för att bidra: Rosa bandet


Gör en god gärning för forskningen nu - för alla lär vi känna någon kvinna (eller man!) så småningom med denna sjukdom.

Inga kommentarer: