C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

onsdag 24 september 2008

Ikväll...



Ikväll vill jag berätta för er, om två personer som jag verkligen gillar.



Den första är Maria Liliegren.
Maria är keramiker och har studerat i Danmark.
Hon har synts på flera utställningar i Sverige och Danmark.
Hennes vackra koppar, skålar och kannor är
mycket romantiska
tycker jag och med den glittrande guldkanten som finns
med i serien Software, har hon stulit en
bit av mitt designer-hjärta. :o)

I min butik finner ni flera av hennes alster, i färgern
rosa, turkos och beige.
Alla oemotståndliga. Och teet som jag bjuder på blir extra
gott tycker vännerna såklart. :o)
Finast är att blanda de olika färgerna tycker jag.

Nu i höst lanseras den nya färgen, vit.
För alla er som älskar vitt och är sugen på att införskaffa
ett par eller flera koppar, kan jag rekommendera
att förbeställa hos mig, så tar jag hem.
Det är rykande åtgång på dessa dyrgripar i butikerna
och jag vet att man får vänta mycket länge på ny leverans.
Nu har jag några koppar i just vitt på väg in och är det så
att du är intresserad, maila mig direkt eller ring på vår
telefontid 10-11 imorrn torsdag!
Av de andra färgerna finns redan flertalet i butiken.
Även de har lång lång leveranstid, men säg bara till...
så gör jag vad jag kan.
Produkterna finner du under Keramik.
Och te måste man ju ha i kopparna.
Det har jag också i butiken, både från Kusmi och
The Colonial Tea Company. Bl a helt organiska sorter.
Kika in i Skafferiet i butiken.


Och så var det en person till då.
Hon gör så fina smycken i silver med stenar
och amuletter.
Anna Djurberg heter tjejen bakom Pärla.
Några av henens allra finaste smycken finner du under
rubriken Smycken och Glamour i min butik.
Jag träffade Anna på mässan i augusti och hon är
dessutom supertrevlig, vilket gör smyckena än vackrare :o)
Tanken med Pärlas smycken är att de ska utstråla
kvinnlighet, sensualism, personlighet och ha rena linjer.
Iallafall känner jag mig riktigt fin när jag har halsbandet
La vie en rose på mig.
Även till vardags.

Ha en skön kväll och en bra torsdag,
för er som läser detta först imorgon.
Kram / Lina

Förresten vill jag tacka alla ni som skriver sådana
gulliga hälsningar här i min blogg eller omnämner mig i era
välbesökta bloggar. Och för de lyckönskningar jag fått,
ni får mig så himla glad!

Inga kommentarer: