C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

söndag 17 augusti 2008

Undersökning!

Foto Sköna Hem
Jag har jättelänge varit nyfiken på vad ni andra läser för magasin, allra helst. Själv är jag nästan all-ätare även om jag under sommaren fastnat lite lite mer för Drömhem och Sköna Hem. Lantliv är nog den jag gillar mest sedan ett par år tillbaks.

På höger sida bland länkarna finner ni min alldeles egna undersökning (känner mig som ett månadsmagasin nu, skrattar....)
Vilken är det magasin ni läser allra helst?
Svara på frågan och hör av er om det är någon annan tidning ni hellre läser,
jag har säker missat någon.
Jag är super-nyfiken! Ni får gärna skriva och berätta varför ni valt just en viss tidning. Den 24 augusti avslutas undersökningen - för den här gången - så skynda snälla ni!

Vad läser då jag - förutom de ovan nämnda....

Som inredare läser jag Sköna Hem och en hel tjock bunt andra för att hålla mig lite up-to-date. Men den stil jag gillar mest har Lantliv :0) - lantligt, romantiskt, amerikansk östkust... I de flesta magasinen finnar jag alltid nåt av det som jag är hur förtjust i som helst just nu - lite varm kolonialstil, inspiration från Frankrike och Orienten. Färgerna - smutsiga, dova, mätta jordfärger - lite glitter och 40tals glamour, guld, metall - och så allt det bruna, beigegrå, grålila, rosa, gråblå....

Nåja, iallafall - vore jätteroligt att höra vad ni läser!

Ha en skön söndag!
Kram / Lina

6 kommentarer:

Hwita Villan sa...

Jag läser helst Drömhem & Trädgård och Lantliv. Tycker att det är väldigt många tidningar som bara är fyllda med reklam, och det tröttnar jag väldigt snabbt på. Så det är mina favoriter, men jag fick ju bara kryssa i en...

JAg gillar drömhem för att det är en bra mix mellan trädgård och inredning. Och sedan gilar jag at de har lite recept ibland och lite köptips. En bra blandning alltså! JAg gilalr hemma hos reportagen, och det har ju lantliv mkt av också.

Ha det bra!

Kram M

Fifi Flowers sa...

I love this painting... so girly! I am going to paint it... maybe even today... come back and visit me this week... thank you for the inspiration! Fifi

C´est la vie sa...

How fun Fifi! I will get back to you, already tonight. :)Lina

Fifi Flowers sa...

YES this photo... but it will be a little different.

Fifi Flowers sa...

Yes... share the award! Put it all over Sweden!
ENJOY! Fifi
P.S. I am still working on this painting... will post soon... I will let you know when.

C´est la vie sa...

I am looking forward to that Fifi!

Take care, speak soon.