C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

måndag 4 augusti 2008

Regn, sol och utflykter...

Vi är kvar i stugan där vi varit några veckor, på landsbygden, vid sjön. Inte skrivit så ofta som ni märker, mest för att jag har ett långsamt modem bara. Har så fina somriga bilder att visa men det går ju inte att lägga ut dem när det går så himla trögt. Bara att logga in tar tid :0)
Man är bortskämd när man har så snabba linor annars! haha
Kan berätta att vi varit i Eksjö en solig eftermiddag och flanerat, ätit glass och kikat på alla gamla vackra byggnader och innergårdar. Så mysigt! Vi har badat massor dessa veckor och träffat vänner som bor året runt här nere. Men vilken dag som helst ska vi fara hem till stan igen. Och då ska jag ta mig tid att visa lite foton här i bloggen och så förstås ge utmärkelsen jag fått vidare till npgra favoriter. Håll ut så får ni snart se :o)
Jag har iaf haft lite tid att läsa på alla andra bloggar - det roar mig som vanligt. Vänner från stan har farit ner till oss och hälsat på, vilket har varit härligt somrigt och ett skönt avbrott från stress och annat vardagligt.
Vi har också varit på kyrkogården och hälsat på pappa, barnens morfar. Lilla A säger att moffa sover och ser oss från molnen där uppe. Så sött. Vi vinkar till honom... Kyrkogården ligger intill badplatsen där A har gått på simskola/plask & lek i några veckor. Hon har blivit så modig och jag är så stolt över min lilla 3åring så jag får tårar i ögonen.
Vi har hunnit med allt möjligt denna sommar.... En kväll åt vi räkor ute på Torpön som ligger några mil härifrån. Underbart vackert där ute. En kväll grillade vi med vännerna i byn. En dag sommarshoppade vi i Linköping och vi handlade så fina barnkläder på Rabalder. En annan dag var vi på loppisar i gamla ladugårdar. Men det har jag nämnt innan tror jag.
Måste fota och visa sen!
Nu har regnet dragit vidare och vi sitter i solskenet som värmer på den svarta trappen och barnen är trötta och ska gå och sova om en stund.
Vi ska dricka lite kyld bubblande Cava och njuta av sista kvällarna här.
Hoppas vädret blir soligt bara.
Största kramen till er alla och skriv - det är så roligt med era ord!

/Lina

1 kommentar:

Emm´s design sa...

Hittade precis hit! Återkommer gärna!

//Emm