C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

lördag 9 augusti 2008

Oh la, la...

Bild från Norra Vi-fjärden.

Oh la, la... en kvällstidning ska komma hem till oss och fotografera för en bilaga.
Kom just hem från stugan i Norra Vi och får ju panik när jag ser vårt halvfärdiga hem.
Vi är ju i full gång med totalrenovering (sedan 3 år!) av egentligen samtliga rum, hahaha, skrattar nervöst...

Eeehh, får nog se till att fixa till vardagsrummet och sovrummet så får de nöja sig med det. Anledningen att vi blev kontaktade var för att de ska skriva om homestyling (nu igen...) och hittade företaget på nätet.
Men de ville inte fota i lagret vi har med rekvisita och möbler utan hemma hos oss!
Himmel och pannkaka va?!
Jag får helt enkelt slipa av dammet och slänga på kuddar och plädar och tömma fönstren på gamla tråkiga växter och... listan blir låååång.
Det är inte ens färdigmålat och uppsatt lister och nya eluttag i dessa två rum
jag tänkt låta dem se. Skit oxå.
Hade ju velat ha mitt nya kök nu genast... jaja, det får bli en annan gång.

Fnittrar hysteriskt när jag berättar för en väninna och granne. Hon jublar och säger att jag redan har så fint. Mjaa, vad vet hon, tänker jag.... (skojar) :0)

Ni får idag se ett litet foto från en vacker plats på jorden, innan jag sätter fart, eller iallafall påbörjar en lättare städning , hihi....

Och så sänder jag en kram till vännerna som dragit iväg till Mallorca, KRAM på er!

Och kram till er andra / Lina

1 kommentar:

Classic style in city sa...

det låter verkligen spännande..hur gick det med repotaget ?