C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

fredag 22 augusti 2008

Möt Tine Kjeldsen!


En av mina största, om inte den största, favoritdesigner jag har är Tine Kjeldsen.

Hon och hennes man, Jacob Fossum, driver tillsammans
Tine K Home.
De har tre små barn och bor i ett stort lantligt hus på Fyn.
De lämnade Köpenhamn för landsbygden för några år sedan när resorna till och från arbetet tog så mycket tid, tid som de ville lägga på sina barn istället. De hade först företaget hemma på gården. Men när de snabbt växte ur det, fick de hyra lokaler i närheten,
men fortfarande nära hemmet.

Kollektionerna har underbara färgtoner, och Tines hem präglas av matt-vita väggar och svarta blanka golv. Kollektionerna innehåller möbler producerade i Jylland, keramik, lanternor och gamla silversaker från Marocko, kuddar, plädar, lampor och silkesskärmar från Vietnam och en massa inredningsdetaljer från Kina och Indien.

Tine K Home
släpper två kollektioner per år och det finns alltid något som passar ihop med tidigare kollektioner. Sommarens härliga kollektion rymde sobra toner som creme, vitt, mörkt grått och brunt med ränder och handbroderade mönster.
Snart ska jag visa er höstens fantastiska kombination!
Tine med barnen i köket.

Tine.

Ha en härlig helg alla!

Kram / Lina


Källa: Birigt Straarup, foto Nils Lund Pedersen

3 kommentarer:

Fifi Flowers sa...

Hello Lina... Email me here with your email address and I will give you the details about purchasing the painting...
fifi@fififlowersdesign.com

Enjoy your weekend... remember off to Provence tomorrow on my site!
Fifi

Hem och Lycka sa...

Vad skoj att få läsa lite om Tine - älskar hennes inredningsstil!

Tack söta du för urgulliga ord hos mig, jag uppskattar dem verkligen! kram!

Leva som jag sa...

Hon är verkligen en favarit!! Är galen i hennes saker. Brukar fynda på Nordhjem när de säljer ut, Blev senast ett grårandigt täcke!
Ha en fin helg
kramar M