C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

måndag 25 augusti 2008

Bygge!

Gamla entrén. Trist dörr och hemsk stenläggning.

Nya dubbeldörrarna på plats i våras. Trappen riven.
Idag visar jag vår entré-veranda "to be".
M´s bror "Polis-M", hjälper till att skruva! Se så fint det kommer bli.

Tanken är att vi på detta trädäck ska ha få ett staket och en bred ingång med ett trappsteg mitt framför dörrarna. Räcket ska bli vitt såklart, och drömmen är att en dag få lov att bygga tak över. Så jag får min amerikanska veranda! :o)

Har ni tips och idéer på typ av staket?

Här kommer min inspiration ifrån: (bilder hittade på nätet och jag minns inte var tyvärr. )

Kram / Lina

8 kommentarer:

Hemmabloggaren sa...

Det kommer bli superläckert, du lägger väl ut bilder när det är klart?!

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Wow!!! Kommer att bli dundertjusigt!!! //Linda

Lena Kristina sa...

Hejsan!

Det ser ut att bli en mycket trevlig veranda. Jag skulle vilja ha en stoor ala new port. Men det passar inte på huset jag bor i nu men förhoppningsvis på landstället som vi ska hitta vilket år som helst

Kram Lena

C´est la vie sa...

Åh tack - tror ni det? Jag hoppas det. Även om jag får leva utan taket ett bra tag. :)

Hoppas ni hittar en sommarstuga snart då :)
/L

♥ Fyra årstider sa...

Här har jag inte varit tidigare, kul, nu måste jag genast kika runt.
Kram Lotta

Sjöboden sa...

Vi ska snart bygga altan i anslutning till entren, har oxå en ful gammal trappa...hmmm vi har inte riktigt funderat ut hur det ska bli än. Så som ni gör kommer bli jättefint. Tack för tipset!

kram C

storeflittig sa...

ooh la la! dette var et spennende prosjekt! dette gleder jeg meg til å følge med videre på, du har jo allerede kommet laaangt på vei!

TUSEN TAKK for award¨, det var virkelig utrolig hyggelig!!!!

milly Garden sa...

Det kommer bli superfint!! vi har samma ideer för hur det ska se ut hos oss! ska bli spännade att få se ert! Vi kommer troligen göra vårt till våren!

Kramis Marina