C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

fredag 29 augusti 2008

Boheme à la N.Y.


Inspirerad av bloggen A beautiful living och Living etc idag. Sibella Courts hem i New York.
Jag har bestämt mig - jag gillar New England, Shabby Chic, Vintage... alltihop, men en blanding av allt som jag ÄLSKAR det måste jag bara kalla Bohemian Chic i vissa fall.... eller Boheme de Luxe med sobra färger, mörka träslag, en vit o cremefärgad bas, purpur, pastellgrått, brunt i olika nyanser, pastellrosa....
Japp, Boheme de Luxe - är vad det är. Orienten, Marocko, Frankrike, here I come!
Uppdatering: Missa inte min undersökning i högra spalten här på bloggen! Och ni som väljer "annan" - skriv gärna vilken , vi hörs!
Kram / Lina

7 kommentarer:

Liza i pepparkakshuset sa...

Tack för den rara komentaren hos mig :)

Hit kommer jag gärna tillbaka!

Trevlig helg
Kram Liza

Sand mellan tårna sa...

och det var väl ungefär de stilarna som jag bara älskar..... vill ha in mer shabby hemma, men allt tar sin tid. new England dominerar.

Tack för utmärkelsen.

Trevlig helg!

Kram Linda

Himmelbit sa...

Hej!

Tack för din kommentar hos mig! Kollaget har jag gjort i Photoshop. Man tar bara och börjar med en bild och sedan utökar man arbetsytan på den. Kopierar andra bilder och klistrar in i den första.

Lycka till och ha en toppenhelg!
Kram

Sand mellan tårna sa...

Nu får jag dåligt samvete... är jag superdålig på att kommentera just din blogg? jag tycker jag kommenterar både här och där.... men jag besöker dig iaf ofta, för jag gillar din blogg. Skall skärpa till mig, för du är en av mina flitigaste komentarslämnare. och alla ♥ att få just kommentarer!

kramis L♥

Proforma sa...

Hej och tack för din kommentar hos mig. Du ser... jag hittade till dig just därför! Visst är det roligt att få kommentarer?
Nu ska jag kolla runt lite här...

Ha det gott!

Lilla Blanka sa...

Hej Lina!

Ja det är riktigt sköna stilar..och jag tycker man kan plocka lite av varje :)

Kram
Mia

Alde sa...

Tack för vackra bilder - som du har på bloggen... söker inspiration för pyssel under höstens mörker och är glad att jag hittade din sida! Mycket insprerande och intressant! Återkommer... ha det så gott!
/Alde